Постинг
09.02.2022 18:01 -
КЛИПЪТ НА БЪЛГАРСКАТА ПЕСЕН ЗА ЕВРОВИЗИЯ 2022 - ПЛАГИАТ ОТ ИТАЛИАНСКИ КЛИП ?
Автор: milenavarbanova9
Категория: История
Прочетен: 1935 Коментари: 3 Гласове:
Последна промяна: 09.02.2022 18:55
Прочетен: 1935 Коментари: 3 Гласове:
5
Последна промяна: 09.02.2022 18:55
Вчера прочетох в сайта факти, че песента Intention (заглавие на българска песен!), с която България се готви да участва в Евровизия 2022, вече е била представена пред публика. Не се интересувам от съвременна българска музика от какъвто и да е жанр, защото не я смятам нито за музика, нито за българска. Когато ми се прииска да слушам музика, т.е. хубава музика - с истинска мелодия и смислен текст - си пускам записи, направени най-късно през 80-те години на миналия век. Но това в случая е без значение.
Не зная какъв странен рефлекс ме накара да отворя в Youtube клипа на новата песен, на която българите ще разчитат на тазгодишната Евровизия - и да го изгледам докрай, нещо, което обикновено не правя. Песента "не излъга очакванията ми" - невзрачна, с английски текст, без помен от български живец в нея. Но моето мнение не е важно, не съм музикален критик. Важното е, че клипът - с природните картини и появяващата се "врата", през която младата жена минава, страшно ми напомниха клипа на песента "Ключ" ("Una chiave") на италианския рапър Микеле Салвемини, с артистичен псевдоним Капареца ( Caparezza ) - "Рошава, къдрава глава". Това парче излезе през 2018 година и веднага се изстреля на върха. По това време бях в Швейцария и тая песен на Капареца звучеше навсякъде - в заведенията, по улиците, в магазините, изскачаше дори "от ютиите". Самият Капареца с неговите социални, много смислени текстове, суровата мелодика на песните си и оригиналната си личност, е популярен далеч извън пределите на родната му Пулия. Не понасям рап, но песента " Una chiave" е една от любимите ми.
Приликата в сюжета на клиповете на Капареца и Intention е частична - финалът е различен. В "Ключ" той завършва с връщане на героя към детството, а в българската песен - с осъзнаване, че най-страшният преследвач е собственото аз. "Ключалката" в италианското рап- парче е "врата" в българския клип. Действащото лице в българския "вариант" е жена, а в италианския - мъж, самият Капареца. Но въпреки различията, приликата се натрапва и е достатъчна, за да навее съмнения за частичен плагиат. Както казах, Микеле Салвемини стана особено известен тъкмо с това свое парче. Италианската публика притежава огромна - за нас непостижимо висока - музикална култура и осведоменост. Тя веднага ще свърже идеите и постановките на двата клипа.
А ние се готвим да представим Intention на Евровизия през май тъкмо в Италия - в Торино.
Дори ако приликата е случайна, пак е недопустимо представянето на подобен клип пред италианците. Но тя едва ли е случайна.
Просто българинът си привикна да краде и да "усвоява едни пари" срещу нулев труд. А и в музикалните среди - преди всичко в леките жанрове - се намърдаха същите мошеници и некадърници, каквито виждаме и в българската политика.
Какво пък! Да живее чалгата!
Не зная какъв странен рефлекс ме накара да отворя в Youtube клипа на новата песен, на която българите ще разчитат на тазгодишната Евровизия - и да го изгледам докрай, нещо, което обикновено не правя. Песента "не излъга очакванията ми" - невзрачна, с английски текст, без помен от български живец в нея. Но моето мнение не е важно, не съм музикален критик. Важното е, че клипът - с природните картини и появяващата се "врата", през която младата жена минава, страшно ми напомниха клипа на песента "Ключ" ("Una chiave") на италианския рапър Микеле Салвемини, с артистичен псевдоним Капареца ( Caparezza ) - "Рошава, къдрава глава". Това парче излезе през 2018 година и веднага се изстреля на върха. По това време бях в Швейцария и тая песен на Капареца звучеше навсякъде - в заведенията, по улиците, в магазините, изскачаше дори "от ютиите". Самият Капареца с неговите социални, много смислени текстове, суровата мелодика на песните си и оригиналната си личност, е популярен далеч извън пределите на родната му Пулия. Не понасям рап, но песента " Una chiave" е една от любимите ми.
Приликата в сюжета на клиповете на Капареца и Intention е частична - финалът е различен. В "Ключ" той завършва с връщане на героя към детството, а в българската песен - с осъзнаване, че най-страшният преследвач е собственото аз. "Ключалката" в италианското рап- парче е "врата" в българския клип. Действащото лице в българския "вариант" е жена, а в италианския - мъж, самият Капареца. Но въпреки различията, приликата се натрапва и е достатъчна, за да навее съмнения за частичен плагиат. Както казах, Микеле Салвемини стана особено известен тъкмо с това свое парче. Италианската публика притежава огромна - за нас непостижимо висока - музикална култура и осведоменост. Тя веднага ще свърже идеите и постановките на двата клипа.
А ние се готвим да представим Intention на Евровизия през май тъкмо в Италия - в Торино.
Дори ако приликата е случайна, пак е недопустимо представянето на подобен клип пред италианците. Но тя едва ли е случайна.
Просто българинът си привикна да краде и да "усвоява едни пари" срещу нулев труд. А и в музикалните среди - преди всичко в леките жанрове - се намърдаха същите мошеници и некадърници, каквито виждаме и в българската политика.
Какво пък! Да живее чалгата!
Следващ постинг
Предишен постинг
"Не зная какъв странен рефлекс ме накара да отворя в Youtube клипа на новата песен, на която българите ще разчитат на тазгодишната Евровизия - и да го изгледам докрай, нещо, което обикновено не правя. Песента "не излъга очакванията ми" - невзрачна, с английски текст, без помен от български живец в нея. Но моето мнение не е важно, не съм музикален критик. Важното е, че клипът - с природните картини и появяващата се "врата", през която младата жена минава, страшно ми напомниха клипа на песента "Ключ" ("Una chiave") на италианския рапър Микеле Салвемини"
Бългъринът е във фаза да не мисли със собствената си глава!
А да се ръководи от чужди мисли, на правилният човек те да са му водещите!
Мислещите в блога, смятам ,че и двамата сме такива, слава богу ,не сме сами стават веднага обект на агресия от мислещи с чужди, правилни глави
Не се учудвам от станалото,въпреки ,че съм далече от тази материя
Но да продаваш на краставичар краставици, излагацията ще е голяма! Ако нямат някаква договорка с автора?
Стряскаща е липсата на творчество, на импровизация, не само в историята, но дори и в музиката
Изглежда ,че целта , да няма мислещи автономно хора, е на път да се осъществи у нас!?
Всичко най- добро!
цитирайБългъринът е във фаза да не мисли със собствената си глава!
А да се ръководи от чужди мисли, на правилният човек те да са му водещите!
Мислещите в блога, смятам ,че и двамата сме такива, слава богу ,не сме сами стават веднага обект на агресия от мислещи с чужди, правилни глави
Не се учудвам от станалото,въпреки ,че съм далече от тази материя
Но да продаваш на краставичар краставици, излагацията ще е голяма! Ако нямат някаква договорка с автора?
Стряскаща е липсата на творчество, на импровизация, не само в историята, но дори и в музиката
Изглежда ,че целта , да няма мислещи автономно хора, е на път да се осъществи у нас!?
Всичко най- добро!
То страшното е, от една страна, че клипът е плагиат, а от друга, че в самата песен няма нищо българско. Нямам представа как става изборът на песен за Евровизия, но в нашия случай явно е по шуробаджанашки.
Неотдавна приключи "Гласът на България" и Голямата награда взе едно много даровито дете, младо момиче. Какво пречеше тя да се представи и на Евровизия?
Да, знам, че на фона на цялата мръсотия, този въпрос изглежда незначителен. Но ми е болно, че най- музикалният и песенен народ - нашият народ, за кой ли път ще е представян от бездарници и крадци.
Хубава вечер, Ваньо!
цитирайНеотдавна приключи "Гласът на България" и Голямата награда взе едно много даровито дете, младо момиче. Какво пречеше тя да се представи и на Евровизия?
Да, знам, че на фона на цялата мръсотия, този въпрос изглежда незначителен. Но ми е болно, че най- музикалният и песенен народ - нашият народ, за кой ли път ще е представян от бездарници и крадци.
Хубава вечер, Ваньо!
Здравей, Милеена. За тази година не обърнах внимание за песента, но когато група Каффе се явяваха беше явно и лесно зьабележимо плагиатство.
Поздрави!
цитирайПоздрави!