Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.09.2021 12:15 - УЛИЦА "ВАСИЛ ЛЕВСКИ" В СЕЛО БОЛГАРЕ, ЛОМБАРДИЯ! АВТОР: МИЛЕНА ВЪРБАНОВА
Автор: milenavarbanova9 Категория: История   
Прочетен: 2195 Коментари: 15 Гласове:
8

Последна промяна: 10.09.2021 17:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Уважаеми приятели,
Току-що ми се обадиха от страна на българския посланик в Рим, Н.Пр. г-н Тодор Стоянов, за да ме уведомят, че на 7 октомври 2021 една улица в милото ми село Болгаре в Ломбардия ще бъде назована с името на най-великия български национален герой Васил Левски. Това събитие е пряк резултат от моето посещение в Болгаре през ноември 2016 г. и студията " ВИА БОЛГЕРА - БЪЛГАРСКИЯТ ПЪТ. ПРИ БЪЛГАРИТЕ ОТ СЕЛО БОЛГАРЕ, ЛОМБАРДИЯ", която написах веднага след пътуването си при нашите братя в Италия. Смятам наричането на улицата в Болгаре с името на Васил Левски и за мое свидно дело. Вярвам, че вече е поставено началото на по-тесни връзки с обществеността на това емблематично селище на самите порти на прекрасния град Бергамо. Благодаря с цяло сърце на всички, които са допринесли за осъществяването на тоя  чудесен патриотичен почин. Вече говорих с г-н Франческо Локатели, историк на Болгаре и с г-н Силвано Гусмероли, началник на полицията в селото, мои скъпи приятели от 2016 г. и благодарейки им, ги помолих да предадат моята признателност на г-да Лучано Редолфи и Лука Серугети - настоящ и бивш кмет на Болгаре.

Гордея се с това предстоящо събитие и искам да споделя радостта си с вас!

Бог да пази България и достойните българи по целия свят!



Гласувай:
8



1. andorey - Браво, поздравления! Сега вече ...
10.09.2021 13:14
Браво, поздравления!
Сега вече трябва да се разбере, че когато са отишли тези наши съотечественици в Италия, през 5-6 8-9 век, без значение, те са говорили нашият славяно-български език! Който вероятно се е запазил до много късно, ето и ти споменаваш на едно място за това, край Челле ди Булгария.
цитирай
2. milenavarbanova9 - Благодаря ти, Андрей!!
10.09.2021 13:23
На-искрени поздрави и ДЕРЗАЙ!
цитирай
3. mileidi46 - Здравейте,
10.09.2021 13:54
Българите са пристигнали в ,,Италия" много преди 5 век...още Италия не се е наричала така,а се владеела от българи и лонгобарди.които са воювали помежду си непрекъснато за надмощие...Първите българи ,са дошли в Италия още в първите 2-3 века и са били монаси !!!Дошли са от Персия!!!И много от днешните градове в Италия са носили български имена ,но са преименувани !!Дори и ЧЕЛЛЕ ди Булгерия(килиите на България) основан от монасите град,днес се мъчат да го отменят и го наричат,,Килиите от едно време"....Имаше всичко в италианската уикипедия,но сега изчезна....не мога да го намеря вече...Има Паметник и на наш войвода до паметника на Гарибалди ,но ще потърся пак...
цитирай
4. milenavarbanova9 - Благодаря, mileidi 46,
10.09.2021 14:11
Да, имам представа кога са отишли българите в Италия, писала съм по този повод. В студията ми, посветена на с. Болгаре обаче става дума конкретно за създаването на това селище и за сведенията на Павел Дякон за произхода и пристигането на тези конкретни българи. Гарибалдийският офицер, когото имате предвид, вероятно е полковник Стефан Дуньов, банатски българин. Поздрави!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Поздравления, Милена!
10.09.2021 20:30
Считай, че усилията, които си положила досега, не са отишли напразно! Че са получили възнаграждение! Може да не е материално, но е по- ценно от него!
Да, връзката е много по- ранна, Милейди е права, от времето на Приам/ Прям/, Подарк, Парис, Милий, Гордий, Хромий.....!

Не знам защо, влюбен съм в Италия ?! Казвал съм си, че единствуната страна , в която бих живял, освен България е Италия! Може би и затова не отидох в Испания! Когато професионално ми се отвори парашутът! Да заминавам! Сигурен съм, че, ако беше Италия, щях да отида, на каквато и да е цена!
Имам някаква интуиция, която ме е съпътствала в трудни моменти В случая, убеден съм ,че сме роднини!

Спомням си един италианец от Торино, Цеаст- фирмата! Като се запознахме, каза ,че името ми е Джани на италиански! Рядко се среща и Иван!
Казах му, че може да ми казва Джани, свикнал съм му , от дете да ме наричат така...

Поздравления! Още един път, радвам се на успеха ти!
цитирай
6. dobrodan - Андрея, не можа да се удържиш обаче :):):):).
10.09.2021 21:21
Да ти издам една малка тайна. Не са говорили славянски език тия първи българи, защото римляните са били в съседство със славяните не едно столетие.
Явно са можели да направят разликата.

Милена, браво! Трогнат съм, наистина!
цитирай
7. milenavarbanova9 - към leonleonovpom2
11.09.2021 09:02
Благодаря за чудесните думи, Ваньо!
Да, Иван е име, което съществува в Италия - точно в този вид. Иначе Иван е Джовани, а Джани минава за негово умалително, въпреки че е и самостоятелно име.
Любовта на българите към Италия е вродена, но, честно казано, емигрантите, които се установиха в Испания, сполучиха много повече, защото Испания е социална държава, а в Италия бачкахме 10 години на черно и получавахме само измами от работодателите и управниците. Абсолютен знак, че коренът ни е еднакъв, само че ние, българите далече изпреварихме италианците в лошото. У тях - в народа - е останала доброта и справедливост, а лекарите ни лекуваха безплатно - нас, емигрантите. Енорийските им свещеници са просветени хора, които помагат на бедните, а нашите попове са тъпи и алчни мошеници - мнозинството от тях.Чувството за красота на обикновените италианци днес е непокътнато, а ние се потопихме в грозота.
Да не продължавам.
Желая ти хубави събота и неделя!
цитирай
8. milenavarbanova9 - към добродан
11.09.2021 09:05
Благодаря ти от сърце, Красимире!
И все пак - какви езици, според теб, са говорили италийците?
Сърдечен поздрав!
цитирай
9. dobrodan - Правилният въпрос е кои апенински племена са говорили
11.09.2021 15:14
флективни езици........защото, мила, основен език на полуострова е бил.....или са били......разновидности на езиковото семейство на тюркските езици.
Ето, написах го. Мога и да го докажа.
Мисля, че гърците (с понятие за родове) имат участие в процеса, имам и много сериозни подозрения, че бъдещите славяни също играят голяма роля писменият латински език да стане европейски по същество.
И най-вече църквата. Как не се намери нито една библия, нито едно евангелие на тюркски език??????
След като основната църковна терминология е изцяло КОНСТРУИРАНА ПРЕЗ НЕГО?!
цитирай
10. milenavarbanova9 - към добродан
11.09.2021 16:03
"Чекай, чекай малко" - както пееше Годжи в една чалгица, след "избухването на демокрацията". "Апенински племена" - какво ли ще това чудо, след като първите заселници са пеласгите, а веднага след тях авзоните и енотрите, които не са друго, освен тракийски народи. И почти веднага след усядането им, се появява цар Итал =Телес =Талес, както скромната ми персона неведнъж е писала. Траките тюрки ли са според теб? Погледни съвременните италианци - aко видиш някой с дръпнати очи, той ще е китайски мошеник, заселил се с днешна дата на хубавия полуостров. Но ти сигурно смяташ, че тюрките са красавци с европейски черти - като актьорите в турските сериали. Е, тогава поинтересувай се от кръвните групи на италианците. Кръвта поне не лъже.
цитирай
11. milenavarbanova9 - към добродан
11.09.2021 16:13
Църковната терминология е основана на гръцкия и латинския език. Какви са тези езици? Деривати на тракийския, по-точно - на тракийските езици. Арамейският също е изключително важен компонент, защото цялата Библия се основава на него. Какъв е арамейският? Клон на тракийския.
цитирай
12. dobrodan - Aми точно траките :):):) или поне една голяма част от тях :):):)
11.09.2021 18:50
имат етноними, обясними само през тези езици :).
Не е задължително да си монголоид, за да говориш език от тюркската група :).
Монголски и тюркски език имат само обща лексика и не друго.

Цар Итал :):):) Ъйтала (ьitala) - отхвърлилите огъня. Ще рече, спрели са да бъдат огнепоклонници :) като почти всички останали СКИТИ (ас-ак-ут).

Името на пеласгите може да се обясни само по един начин - поразгледай тук:

https://classes.ru/all-tatar/dictionary-tatar-russian-cyr-term-687.htm

Разбира се, вместо R следва да четем Z, преходът е много стар и доказан, дори знам от кой звук се е получило разделянето :). Същият е запазен като Ж в нашия език и РЗ в някои славянски езици :).

Енотри - ен-от-ари. Или "мъже от рода на огъня".....
Авзони - аб-аз-они. Или "от рода на мъдрите аси/ази.
Телес и Талес са две различни коренови основи. Ес и ас са гръцки окончания за мъжки род ед. ч. "Тел" - език, говор :) - по-късно освен език става и име на орган от тялото :). Сравни талант, теленте (ент и ант са съвсем други думи от "тракийските").
"Тал" може да бъде "уморен" например. Отсталъй - точно уморен, угасващ огън :).
Талая вода - разтопен сняг, ледоход :).

Гръцкият език е пълен със заемки и то важни :). За латинския....нямам думи просто :).

Ако проявиш интерес, има една книга :):):), то не е само една, но тая просто кърти :).
Смятам, че си смела жена и разполагаш с по-висок интелект, отколкото самата ти подозираш.
Затова си позволявам да ти предложа това:

https://dobrodan.blog.bg/history/2021/01/14/quot-tiurkoezichniiat-period-ot-evropeiskata-istoriia-quot-n.1744370

с директен линк за сваляне:

https://www.mediafire.com/file/zzo5s5hpvpfseqr/%25D0%25A2%25D1%258E%25D1%2580%25D0%25BA%25D

Има много интересни неща в книгата :). Доста прилича на учебник :). Лесно ще направиш връзките, просто аналогиите идват сами.

Имам молба - нямам за цел да ти натрапвам каквото и да било. Просто уважавам безкрайно хората с отворен ум, мислещите :).
Мисленето иска информация. Давам ти я.
цитирай
13. milenavarbanova9 - Благодаря ти за хубавите думи.
11.09.2021 21:48
Ще се постарая да намеря книгата.
цитирай
14. milenavarbanova9 - отново към добродан
11.09.2021 22:09
Не мога обаче да не реагирам:
Изказването ти, че расата не определя езиковата група, може частично да е валидно за днешните народи. Но в дълбоката древност расата - в най-пълния смисъл на думата - дефинира езика и етноса. На това се основава езикознанието, на това се крепи историческото познание. За да смени един народ езика си, той трябва да е завладян от многоброен агресор - носител на новия език. Иначе се получава като при евреите и гърците - заговарят съответно арамейски и тракийски. Къде са археологическите доказателства за тюркоезични завоеватели на Италия, които са уседнали в нея? Къде са генетичните доказателства? В крайна сметка в езиците на всички народи има общи неща, но както казваше Петър Добрев, сходствата в лексиката и граматиката трябва да надхвърлят определен процент, за да приемем тезата за общ произход.
цитирай
15. dobrodan - Може би тия дни ще пусна материал :),
11.09.2021 22:25
ще видиш как различни народи от различни раси и с различни езици дори и в миналото също са наречени българи......
Всички древни езици (без тия на Китай, Корея) имат доста сходни характеристики - аглутинативни са и използват афикси за различните видове думи :). Като една дума може да бъде образувана от няколко слепени корена и афикси :).
Нямат предлози, често и родове.
Познай сама:). Индоевропейското езикознание не може да даде отговор на не един проблем. Например, откъде-накъде числителните редни имена са толкова различни от числителните бройни имена в европейските езици :):):)?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: milenavarbanova9
Категория: История
Прочетен: 774502
Постинги: 328
Коментари: 1804
Гласове: 1896
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031