Постинг
02.09.2021 10:44 -
ЮПИТЕР И ЮНОНА - ЗНАЧЕНИЕ НА ИМЕНАТА. А СЪЩО - КРАТЪК СПИСЪК НА БОГОВЕ, ЧИИТО ИМЕНА ВЕЧЕ СЪМ РАЗГАДАЛА И ОПОВЕСТИЛА , АВТОР: МИЛЕНА ВЪРБАНОВА
Автор: milenavarbanova9
Категория: История
Прочетен: 1841 Коментари: 14 Гласове:
Последна промяна: 12.09.2021 19:07
Прочетен: 1841 Коментари: 14 Гласове:
5
Последна промяна: 12.09.2021 19:07
Нека започнем с имената на боговете, които са част от гръцкия класически пантеон, но етимологията на техните названия сочи много по-древен - тракийски произход. Тук съобщавам само моята дешифровка на няколко имена, а мотивите за тълкуването им съм изяснила в статии, които могат да бъдат прочетени в книгите ми и в моя блог.
*АПОЛОН - ЧУМОМОСЕЦ, РАЗБОЛЯВАЩ
*АРЕС - АРИЕЦЪТ
*АСКЛЕПИЙ - БЕЗСМЪРТЕН, БЕЗ СКЛЕП
*АФРОДИТА - ЧЕРНА, ЗЕМНОРОДЕНА
Добавям и моето тълкуване на името на тракийския бог ЗАЛМОКСИС и волската богиня ДЕКЛУНА.Статиите ми, посветени на тези божества, също могат да се открият в блога и в книгите ми.
*ЗАЛМОКСИС - МИРОТВОРЕЦ
*ДЕКЛУНА - ДЕСЕТА ЛУНА ( БОГИНЯ НА СНЕГА - М. ДЕКЕМВРИ )
А сега към значението на имената на върховния бог в римския пантеон ЮПИТЕР и неговата съпруга - богиня ЮНОНА.
Както е известно, римският пантеон е създаден на базата на етруския, с по-късни заемки от гръцкия класически пантеон. Юпитер и Юнона влизат в състава на началната върховна божествена триада ( третото божество е Минерва ).
Но какво ще рече названието "Юпитер" - IUPPITER на латински? Ясно е, че то се състои от две съставки, като първата IUP произлиза от IOV - IOVIS - ЙОВИС - истинското "име" на Бога, а втората PITER означава PATER - баща. Открит обаче остава въпросът какво е значението на ЙОВИС и дали това е собствено име, след като не ни е позволено да наричаме върховните богове с техните имена?
В новата българска историческа литература, не официалната, а тази на ентусиастите, вече е направен паралелът между названието Йовис и българските традиционни имена Йово, Йовка, а също Йован - което в ново време се употребява предимно в сърбохърватската именна традиция. Арамейското име Йов, носено от библейския персонаж, също директно е свързано с Йовис.Вездесъщото име ИВАН произхожда от Йов, Йовис.
В Италия, както и в България, Джовани - GIOVANNI - ИВАН - векове наред е било най- често срещаното мъжко име. Италианската транскрипция на IOVIS e GIOVE. Паралелът с думата "GIOVANE" ( " млад" ) е безспорен, той е толкова очевиден, че етимолозите буквално отказват да го "видят" - струва им се прекалено просто да изведат IOVIS от "giovane".
Но нека внимателно вникнем в първата съставка на името IUPPITER - IUP. Индоевропейският корен, с който се образуват базовите понятия за младост, млад - е IUN - ЮН - юноша, юнец , юнак и пр. В словообразуването на много древни простонародни говори звукът "н" е заменен с "в".По този начин кoренът"Юн" се трансформира в "Юв". На латински "млад" е IUVENIS" - коренът е "Iuv". Този корен е загубил своето "v" при сливането си с PITER ( PATER ) в словосъчетанието ( защото става дума именно за словосъчетание ) IUPPITER, поради трудната произносимост на IUVPATER и така звукосъчетанието "VP" мутира в двойно "P". В латинските езици мутацията на съгласната, стояща пред "p" в двусъставните думи, е често явление.
Ето че дешифрираме словосъчетанието IUPPITER - като "МЛАД" и "БАЩА". Но дали веднага трябва да сграбчваме заключението, че Юпитер означава " млад баща" ? Съвсем не.
От митологията ( която всъщност е синтетичен разказ за реални събития ) знаем, че римският Юпитер ( гръцкият Зевс ) стои начело на плеяда или по-точно на фамилия богове, които завземат властта над света след жестока победоносна битка с титаните.Юпитер побеждава Сатурн, Зевс побеждава Кронос.Това е колосална победа на синовете над бащите, това е смяна на епохи и земни раси. Атлантите - титаните- са обречени на гибел. Подир тях идва първата полураса на атлантите-арии. Възцаряват се Юпитер ( Зевс) и неговата съпруга Юнона ( Хера ), която е и негова сестра. Светът е разделен между новия върховен бог и неговите двама братя.Но от своя страна Юпитер и Юнона създават ново семейство от божества - точно тези, които са главните персонажи в класическия пантеон на гръкоримската древност. Това са "младите богове", чийто баща и господар е Юпитер ( Зевс). Разбира се, произходът на множество "млади богове" е много по-стар от този на Юпитер, но тук аз следвам класическата нишка на "наследие" - на "бащи" и " деца".
Смятам, че името на върховния римски бог ЮПИТЕР - IUPPITER - означава "БАЩА НА МЛАДИТЕ" - баща на младите богове и господар на новата човешка раса.
Колкото до името на неговия етруски праобраз - TINIA - битува един неправилен инфантилен възглед в нашата историческа книжнина, съгласно който то ще рече "ден", " tin". Това е очевидно невярно предположение, защото освен че - по подразбиране - ЮПИТЕР ( съставката PITER/ PATER ) съответства на етруския ТИНИА и следователно смисълът на имената трябва да е подобен -
за всеки, който има представа от латински и произлезлите от него езици, е ясно, че в нито един от тях думата " ден" не започва с "t".
Какво тогава означава името на ЮНОНА ( IUNO, UNONA ) - съпруга и сестра на Юпитер, която дели с него трона и властта над богове и хора?
Названието ЮНОНА също като ЮПИТЕР се дели на две части. Първата - Ю, IU - значи " млада" или "на младите", а втората - НОНА, NONA - ще разгадаем лесно. В днешния италиански думата NONNA ще рече " баба"- майка на някой от родителите, но в латинския, тя е означавала "мама" , доколкото nanna, nenne и в латинския, и в древногръцкия означава " майчина кърмяща гърда", а също " кърмачка","няня". Идентични са тези понятия и в българския език. Санскритският термин е nana.
По-късно в средновековните италийски говори и в ренесансовия италиански словото " nona" или "nonna" е добило значението на монахиня, матрона, мадона, мона - уважавана госпожа. На руски "баба",както знаем, е универсална простонародна дума за "жена".
Следователно с пълно основание можем да приемем, че ЮНОНА означава "МАЙКА НА МЛАДИТЕ".
ВСИЧКИ АВТОРСКИ ПРАВА СА ЗАПАЗЕНИ!
ИДЕИ И АБЗАЦИ ОТ НАСТОЯЩАТА СТАТИЯ МОГАТ ДА СЕ ИЗПОЛЗВАТ САМО С РАЗРЕШЕНИЕ И ЦИТИРАНЕ НА АВТОРА И ЗАГЛАВИЕТО.
*АПОЛОН - ЧУМОМОСЕЦ, РАЗБОЛЯВАЩ
*АРЕС - АРИЕЦЪТ
*АСКЛЕПИЙ - БЕЗСМЪРТЕН, БЕЗ СКЛЕП
*АФРОДИТА - ЧЕРНА, ЗЕМНОРОДЕНА
Добавям и моето тълкуване на името на тракийския бог ЗАЛМОКСИС и волската богиня ДЕКЛУНА.Статиите ми, посветени на тези божества, също могат да се открият в блога и в книгите ми.
*ЗАЛМОКСИС - МИРОТВОРЕЦ
*ДЕКЛУНА - ДЕСЕТА ЛУНА ( БОГИНЯ НА СНЕГА - М. ДЕКЕМВРИ )
А сега към значението на имената на върховния бог в римския пантеон ЮПИТЕР и неговата съпруга - богиня ЮНОНА.
Както е известно, римският пантеон е създаден на базата на етруския, с по-късни заемки от гръцкия класически пантеон. Юпитер и Юнона влизат в състава на началната върховна божествена триада ( третото божество е Минерва ).
Но какво ще рече названието "Юпитер" - IUPPITER на латински? Ясно е, че то се състои от две съставки, като първата IUP произлиза от IOV - IOVIS - ЙОВИС - истинското "име" на Бога, а втората PITER означава PATER - баща. Открит обаче остава въпросът какво е значението на ЙОВИС и дали това е собствено име, след като не ни е позволено да наричаме върховните богове с техните имена?
В новата българска историческа литература, не официалната, а тази на ентусиастите, вече е направен паралелът между названието Йовис и българските традиционни имена Йово, Йовка, а също Йован - което в ново време се употребява предимно в сърбохърватската именна традиция. Арамейското име Йов, носено от библейския персонаж, също директно е свързано с Йовис.Вездесъщото име ИВАН произхожда от Йов, Йовис.
В Италия, както и в България, Джовани - GIOVANNI - ИВАН - векове наред е било най- често срещаното мъжко име. Италианската транскрипция на IOVIS e GIOVE. Паралелът с думата "GIOVANE" ( " млад" ) е безспорен, той е толкова очевиден, че етимолозите буквално отказват да го "видят" - струва им се прекалено просто да изведат IOVIS от "giovane".
Но нека внимателно вникнем в първата съставка на името IUPPITER - IUP. Индоевропейският корен, с който се образуват базовите понятия за младост, млад - е IUN - ЮН - юноша, юнец , юнак и пр. В словообразуването на много древни простонародни говори звукът "н" е заменен с "в".По този начин кoренът"Юн" се трансформира в "Юв". На латински "млад" е IUVENIS" - коренът е "Iuv". Този корен е загубил своето "v" при сливането си с PITER ( PATER ) в словосъчетанието ( защото става дума именно за словосъчетание ) IUPPITER, поради трудната произносимост на IUVPATER и така звукосъчетанието "VP" мутира в двойно "P". В латинските езици мутацията на съгласната, стояща пред "p" в двусъставните думи, е често явление.
Ето че дешифрираме словосъчетанието IUPPITER - като "МЛАД" и "БАЩА". Но дали веднага трябва да сграбчваме заключението, че Юпитер означава " млад баща" ? Съвсем не.
От митологията ( която всъщност е синтетичен разказ за реални събития ) знаем, че римският Юпитер ( гръцкият Зевс ) стои начело на плеяда или по-точно на фамилия богове, които завземат властта над света след жестока победоносна битка с титаните.Юпитер побеждава Сатурн, Зевс побеждава Кронос.Това е колосална победа на синовете над бащите, това е смяна на епохи и земни раси. Атлантите - титаните- са обречени на гибел. Подир тях идва първата полураса на атлантите-арии. Възцаряват се Юпитер ( Зевс) и неговата съпруга Юнона ( Хера ), която е и негова сестра. Светът е разделен между новия върховен бог и неговите двама братя.Но от своя страна Юпитер и Юнона създават ново семейство от божества - точно тези, които са главните персонажи в класическия пантеон на гръкоримската древност. Това са "младите богове", чийто баща и господар е Юпитер ( Зевс). Разбира се, произходът на множество "млади богове" е много по-стар от този на Юпитер, но тук аз следвам класическата нишка на "наследие" - на "бащи" и " деца".
Смятам, че името на върховния римски бог ЮПИТЕР - IUPPITER - означава "БАЩА НА МЛАДИТЕ" - баща на младите богове и господар на новата човешка раса.
Колкото до името на неговия етруски праобраз - TINIA - битува един неправилен инфантилен възглед в нашата историческа книжнина, съгласно който то ще рече "ден", " tin". Това е очевидно невярно предположение, защото освен че - по подразбиране - ЮПИТЕР ( съставката PITER/ PATER ) съответства на етруския ТИНИА и следователно смисълът на имената трябва да е подобен -
за всеки, който има представа от латински и произлезлите от него езици, е ясно, че в нито един от тях думата " ден" не започва с "t".
Какво тогава означава името на ЮНОНА ( IUNO, UNONA ) - съпруга и сестра на Юпитер, която дели с него трона и властта над богове и хора?
Названието ЮНОНА също като ЮПИТЕР се дели на две части. Първата - Ю, IU - значи " млада" или "на младите", а втората - НОНА, NONA - ще разгадаем лесно. В днешния италиански думата NONNA ще рече " баба"- майка на някой от родителите, но в латинския, тя е означавала "мама" , доколкото nanna, nenne и в латинския, и в древногръцкия означава " майчина кърмяща гърда", а също " кърмачка","няня". Идентични са тези понятия и в българския език. Санскритският термин е nana.
По-късно в средновековните италийски говори и в ренесансовия италиански словото " nona" или "nonna" е добило значението на монахиня, матрона, мадона, мона - уважавана госпожа. На руски "баба",както знаем, е универсална простонародна дума за "жена".
Следователно с пълно основание можем да приемем, че ЮНОНА означава "МАЙКА НА МЛАДИТЕ".
ВСИЧКИ АВТОРСКИ ПРАВА СА ЗАПАЗЕНИ!
ИДЕИ И АБЗАЦИ ОТ НАСТОЯЩАТА СТАТИЯ МОГАТ ДА СЕ ИЗПОЛЗВАТ САМО С РАЗРЕШЕНИЕ И ЦИТИРАНЕ НА АВТОРА И ЗАГЛАВИЕТО.
Българската Древноегипетска религия - ча...
Българската Древноегипетска религия - ча...
Залезът на боговете е минало
Българската Древноегипетска религия - ча...
Залезът на боговете е минало
Следващ постинг
Предишен постинг
"Това е очевидно невярно предположение, защото освен че - по подразбиране - ЮПИТЕР ( съставката PITER/ PATER ) съответства на етруския ТИНИА и следователно смисълът на имената трябва да е подобен -
за всеки, който има представа от латински и произлезлите от него езици, е ясно, че в нито един от тях думата " ден" не започва с "t"."
Това е наистина невярно предположение :).
Думата "тин" с фонетични варианти "тан", "тен" означава небе.
Думата "питер", "патер" идва от същите езици - батир, бат'р.
Думата "баба" е твърде сродна с думата "бабай", заемка е.
Останалото е добро. :)
цитирайза всеки, който има представа от латински и произлезлите от него езици, е ясно, че в нито един от тях думата " ден" не започва с "t"."
Това е наистина невярно предположение :).
Думата "тин" с фонетични варианти "тан", "тен" означава небе.
Думата "питер", "патер" идва от същите езици - батир, бат'р.
Думата "баба" е твърде сродна с думата "бабай", заемка е.
Останалото е добро. :)
И аз, заради моето име, поразручках връзката между Йови, Йовко Йова ,Иван, Джоване и стигнах до извода ,че тези имена са свързани и съвпаденията при тях не са аслучайни
Споделям и тълкуванията ти за Юпитер и за Юнона Напълно правдоподобни са, за да се търси някакво друго тълкувание Те по начало са родители на боговете, така се и назовават официално, какъв друг, по отличителен белег за тях да се търси в името им?
Да и футболният отбор " Ювентус" означава " Младост" Едно прекрасно име за фугболен отбор Футболът се играе от младите, спорт за тях е!
Хубав ден!
П.П.- Безупречното ти владеене на романските езици би ти помогнало много за едно по- обзорно изследване на връзката на Българския с тях! Ако решиш да го направиш?! Например сум си го има в староБългарската литература, имАно е стара форма на имане, а оттам идват и имам, и иманЕ Или пък обратно, както ми се струва за по- вероятно!? И хиляди други!
Заемки? Едва ли, освен тези от френския, но те се откриват лесно, като революционер, например Защото са съвременни, от Френската революция насам!
Например латинското глуттио- гълтам
Какво да кажем сравнявайки глуттио и глътка? Случайно съвпадение?!
Или пък гибба и гръб?
Хайде холан, както казват в Родопите!
Хубав ден!
цитирайСподелям и тълкуванията ти за Юпитер и за Юнона Напълно правдоподобни са, за да се търси някакво друго тълкувание Те по начало са родители на боговете, така се и назовават официално, какъв друг, по отличителен белег за тях да се търси в името им?
Да и футболният отбор " Ювентус" означава " Младост" Едно прекрасно име за фугболен отбор Футболът се играе от младите, спорт за тях е!
Хубав ден!
П.П.- Безупречното ти владеене на романските езици би ти помогнало много за едно по- обзорно изследване на връзката на Българския с тях! Ако решиш да го направиш?! Например сум си го има в староБългарската литература, имАно е стара форма на имане, а оттам идват и имам, и иманЕ Или пък обратно, както ми се струва за по- вероятно!? И хиляди други!
Заемки? Едва ли, освен тези от френския, но те се откриват лесно, като революционер, например Защото са съвременни, от Френската революция насам!
Например латинското глуттио- гълтам
Какво да кажем сравнявайки глуттио и глътка? Случайно съвпадение?!
Или пък гибба и гръб?
Хайде холан, както казват в Родопите!
Хубав ден!
Ее, най-после и аз да отбележа точка в тефтера ти!
цитирайМоже ли и аз да се включа?
ПУРПУРЕН идва от БУРЯ
ЧЕРВЕН - от КРЪВ
цитирайПУРПУРЕН идва от БУРЯ
ЧЕРВЕН - от КРЪВ
Здравей, Ваньо,
Благодаря за коментара и хубавите думи!
Досега се е приемало - всъщност продължава да се приема мнението, че IUP означава "помощник".
Тогава как ще обясним името Юнона - тази,която "помага"? На родилките?
Има някаква логика, но функциите - особено на Юпитер - изглеждат много ограничени, ако приемем подобно обяснение за вярно. Върховният Бог не е само "помощник".
И после нима Йово, Йован и Иван са "помощници"? Звучи глупаво.Такива популярни имена имат много по-общ смисъл.
Има и друго мнение - че Iuppiter ще рече Деус - патер. Тогава Йовис би означавало Деус - бог. Йово, Йован, Иван - също биха значели "бог"? Асоциацията е твърде далечна.
Да, "Баща и Майка на младите" е логично название и от културологична гледна точка.
За паралелите - знаеш ли, мислила съм по този въпрос. Но това е изключително време- и трудоемка работа. Ще видя. Благодаря ти, че ме смяташ способна да я извърша.
Успешен ден, Ваньо!
цитирайБлагодаря за коментара и хубавите думи!
Досега се е приемало - всъщност продължава да се приема мнението, че IUP означава "помощник".
Тогава как ще обясним името Юнона - тази,която "помага"? На родилките?
Има някаква логика, но функциите - особено на Юпитер - изглеждат много ограничени, ако приемем подобно обяснение за вярно. Върховният Бог не е само "помощник".
И после нима Йово, Йован и Иван са "помощници"? Звучи глупаво.Такива популярни имена имат много по-общ смисъл.
Има и друго мнение - че Iuppiter ще рече Деус - патер. Тогава Йовис би означавало Деус - бог. Йово, Йован, Иван - също биха значели "бог"? Асоциацията е твърде далечна.
Да, "Баща и Майка на младите" е логично название и от културологична гледна точка.
За паралелите - знаеш ли, мислила съм по този въпрос. Но това е изключително време- и трудоемка работа. Ще видя. Благодаря ти, че ме смяташ способна да я извърша.
Успешен ден, Ваньо!
Не смятам, че е игра, но както и да е.
цитирайВсички ние сме чеда Божии. А децата най-много обичат да играят. И каква по-интересна игра за нас от това да разкриваме загадките на сътвореното в и около нас?
цитирай7. ganch - :)
02.09 15:11
Всички ние сме чеда Божии. А децата най-много обичат да играят. И каква по-интересна игра за нас от това да разкриваме загадките на сътвореното в и около нас?
цитирай
Прав си , Ганч!
Но децата в игрите порасват ,научават житейските закони и действат според тях Изключая престъпниците!
Те си остават на детското ниво-тази играчка е моя!
Някои наистина остават деца, но всички?
По тази логика, деца на боговете сме ,те да имат грижа за нас-за всичко- да ни хранят ,обличат и всичко останало..... Науката не разкрива ли също ,част от това ,което бог е съгтворил? И тя е излишна!
Не се заяждам, просто разсъждавам относно нописаното!
Хубав ден!
цитирай02.09 15:11
Всички ние сме чеда Божии. А децата най-много обичат да играят. И каква по-интересна игра за нас от това да разкриваме загадките на сътвореното в и около нас?
цитирай
Прав си , Ганч!
Но децата в игрите порасват ,научават житейските закони и действат според тях Изключая престъпниците!
Те си остават на детското ниво-тази играчка е моя!
Някои наистина остават деца, но всички?
По тази логика, деца на боговете сме ,те да имат грижа за нас-за всичко- да ни хранят ,обличат и всичко останало..... Науката не разкрива ли също ,част от това ,което бог е съгтворил? И тя е излишна!
Не се заяждам, просто разсъждавам относно нописаното!
Хубав ден!
Няколко бързи коментара и от мен.
Аполон е слънчевия бог, едва ли е свързан с чумата. Според мен това начално - а, трябва да се разглежда както в гръцкия, като отрицание и следователно трябва да узнаем какво означава думата "поллон"...
Арес не идва от ариец а от думата ярост. Дори и призивът -ура или -аре идва оттам. Виж по този въпрос книжката на Петко Атанасов, която излезе наскоро - Божествена Тракия. Има я при желание може да я намериш. аз отдавна имам намерение да ви запозная, така или иначе.
Залмоксис или по точно Замолксис означав - Замлъкналият! Това е характерно за този жрец на гетите. а това тълкование Замлъкналият дава още през 1842! Александър Чертков в неговата книга Тракийските племена на север от Дунав. Виж и тази книжка може да намериш при добро желание. Много е ценна - https://m.helikon/198638-%D0%A2%D1%80%D0%B0%D0%BA%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BF%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B0-%D0%BE%D1%82%D0%B2%D1%8A%D0%B4-%D0%94%D1%83%D0%BD%D0%B0%D0%B2.html
За Юпитер съм съгласен :)
Поздрави!
цитирайАполон е слънчевия бог, едва ли е свързан с чумата. Според мен това начално - а, трябва да се разглежда както в гръцкия, като отрицание и следователно трябва да узнаем какво означава думата "поллон"...
Арес не идва от ариец а от думата ярост. Дори и призивът -ура или -аре идва оттам. Виж по този въпрос книжката на Петко Атанасов, която излезе наскоро - Божествена Тракия. Има я при желание може да я намериш. аз отдавна имам намерение да ви запозная, така или иначе.
Залмоксис или по точно Замолксис означав - Замлъкналият! Това е характерно за този жрец на гетите. а това тълкование Замлъкналият дава още през 1842! Александър Чертков в неговата книга Тракийските племена на север от Дунав. Виж и тази книжка може да намериш при добро желание. Много е ценна - https://m.helikon/198638-%D0%A2%D1%80%D0%B0%D0%BA%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BF%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B0-%D0%BE%D1%82%D0%B2%D1%8A%D0%B4-%D0%94%D1%83%D0%BD%D0%B0%D0%B2.html
За Юпитер съм съгласен :)
Поздрави!
За Аполон виж статията ми. Абсолютно съм убедена в истинността на твърдението си.
За Арес - също.Това с Ярос-тта - е детска залъгалка, чела съм го и не издържа.
За Залмоксис - "салом" е мир ( покой), "салма" е покойник, тленни останки. Много ясно, че покойникът ще е замлъкнал, не виждам противоречие. Имам статия и за него.
Чаках да се обадиш, защото те моля да ми припомниш името на изследователя, който е разкрил смисъла на името Атина.
Нищо не казваш за Юпитер и Юнона. Споделяш ли мнението ми?
Сърдечни поздрави на теб и Мартин!
цитирайЗа Арес - също.Това с Ярос-тта - е детска залъгалка, чела съм го и не издържа.
За Залмоксис - "салом" е мир ( покой), "салма" е покойник, тленни останки. Много ясно, че покойникът ще е замлъкнал, не виждам противоречие. Имам статия и за него.
Чаках да се обадиш, защото те моля да ми припомниш името на изследователя, който е разкрил смисъла на името Атина.
Нищо не казваш за Юпитер и Юнона. Споделяш ли мнението ми?
Сърдечни поздрави на теб и Мартин!
ПриветМилена,
да за Юпитер и Юнона съм съгласен. За Атина не знам кой изследовател има предвид. Имаше в интернет написано че Атина значи Татина, таткова. Това съм срещал. също звучи наивно, но може и да има нещо вярно.
Ще ти кажа за епитета Палада обаче какво означава според мен, но в следващия коментар. Поздрави!
цитирайда за Юпитер и Юнона съм съгласен. За Атина не знам кой изследовател има предвид. Имаше в интернет написано че Атина значи Татина, таткова. Това съм срещал. също звучи наивно, но може и да има нещо вярно.
Ще ти кажа за епитета Палада обаче какво означава според мен, но в следващия коментар. Поздрави!
Атина идва от A-ta-na-po-ti-ni-ja - Умът на Бога.
Писала съм по този въпрос.
Атина Божи Ум
Тони
цитирайПисала съм по този въпрос.
Атина Божи Ум
Тони
Добре, Андрей,
Ще чакам.
Честит празник!
цитирайЩе чакам.
Честит празник!
Благодаря, Тони,
Божи Ум звучи логично. В блога ли е публикувана статията Ви? Ще я потърся.
Сърдечен поздрав!
цитирайБожи Ум звучи логично. В блога ли е публикувана статията Ви? Ще я потърся.
Сърдечен поздрав!