Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.06.2019 20:02 - КОИ СА ПЕЛАСГИТЕ .БЯЛА ЗЕМЯ АВТОР:МИЛЕНА ВЪРБАНОВА
Автор: milenavarbanova9 Категория: История   
Прочетен: 7517 Коментари: 39 Гласове:
7

Последна промяна: 14.06.2019 21:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

(Статията е публикувана в българска медия и на моя сайт: peak-bulgaria.info
Всички авторски права са запазени!)
СТАТИЯТА Е ПУБЛИКУВАНА И ВЪВ ВЕСТНИКА НА СБП "СЛОВОТО ДНЕС"

КОГАТО ме питат: "Защо в тезите си използваш преди всичко езикови доказателства?", аз отговарям: "Защото Бог е Слово."

С това изречение започва Новият Завет, но отвъд всички идеи, които е вложило в него човечеството, то е просто "буквален" превод на първия знак от арамейската азбука - "alof" - "aloh". На арамейски "Aloh" означава Бог, което мигновено ни препраща към "аллах", но, разбира се, арабите са заели тази дума в една много по-късно епоха. В арамейското "Aloh" веднага се откроява понятието "loh" - Логос, Слово, Слог.

Арамейското А-Б звучи така: "Алох (Алоф) Байт", като "байт" (байто) е "къща" в ежедневния език, който и днес се говори в мъченическата земя на тоя древен народ, разделена между Турция, Сирия, Ливан, Израел и Ирак. Но "байт"може да означава и "бит", а също и "битие". Така че още с първите си букви арамейското писмо ни обявява: "Бог е" или "Боговете са (живеят, съществуват)".

"Aloh" изразява божествената същност -Логоса- в чистата й форма. Но всички най-древни религии се характеризират с двуначалие - Добро и Зло. Бог Баал(Бел, Балох), Доброто начало, е във вечна борба с Молох (Абсолютното Зло, Сатана, Дявол). В арийския свят този антагонизъм се изразява на езиково и писмено равнище най-често чрез противопоставянето на звуците и буквите "б" и "м":

добро, благо, bonum, bene -
зло, malum, mal, male

битие, vivere (лат. ), като началният звук v e вариант на b -
сМърт, marg (иран.), mors, mort, morte
бяло, alBa (лат. ), blanc, bianco -
черно, мрак, mela, melasa (гр. )
голям, бая, бол, big -
мал, малък, small


Антагонизмът между Баал и Молох се проявява и в противопоставянето на мъжкото и женското начало:


баща, pater (звуците p и b често преминават един в друг), babbo, бат, батко, брат -
майка, mather

В древните религии жената е потенциален служител на Злото, изкусителка - виждане, което е отразено и във Вехтия Завет (Тората), както и в християнската практика(без да почива на нищо, казано в Четвероевангелието, напротив, Исус защитава жената), явно следвайки дохристиянската традиция. Колкото и почитана да е Богинята Майка - Ма, нейната земна (черна) природа я противопоставя на мъжкото естество Ба, Бе, управлявано от по-висши стихии, първородно и по-близко до небесното, "бялото" начало - Баал, Baloh.

Подчертавам - в тези обяснения се водя от убеждението си, защитавано в ред мои статии, че арамеите и гърците(данайци) не са семитски народи и че т. нар. древногръцки език е всъщност тракийски. Използвам постоянно езикови примери от българския език, защото се уверих, че той е универсален и най-близък до санскритския от всички европейски езици.

Дори само чрез българския език, предвид универсалността му, можем да преведем името или по-скоро епитета (защото имената на върховните богове са непознаваеми), Baal като "Бял". Това име (епитет) съществува и във вариант Bel, което във всички латински езици означава "красив" и очевидно произлиза от думата "бял", отразявайки разбирането, че бялото, белият цвят, бялата кожа, са красиви. Но защо върховният Бог на Доброто се свързва точно с понятието "Бял"? Отговорът на този въпрос може да разсече един гордиев възел в нашата историческа наука и да разреши един отколешен спор, разгорял се особено напоследък между изследователите, числящи се към т. нар. ново или алтернативно историческо познание. Това е крайъгълният проблем на българската историография, занимаваща се с дълбоката древност, а именно: "Кои са тайнствените пеласги, основоположници на европейската цивилизация?"

Известно е, че на гръцки "пелагос" означава "море". Всъщност тази дума се използва най-вече, за да се обозначи Бяло (Егейско) море, а иначе "море" на гръцки език е "таласос", очевидно произхождащо от тракийското и българско слово "талаз", вълна. Винаги съм се питала откъде е взело името си "Бяло", това море, което свързваме с люлката на европейската култура - дали от някакъв особен цвят на водата или от минералите на скалите по крайбрежието и дъното?Отговорът за мен дойде неочаквано, в деня на Света Пелагея. Някак случайно и лениво се заинтересувах от произхода на името на тази, както ми се струваше, не толкова важна светица и открих, че то означава "морска". Щях да се задоволя с това обяснение, ако текстчето не съдържаше в края си добавката, че "пелагея" значи и "отвъдморска земя". Една позната камбана зазвънтя в мен и щеше да пръсне гърдите ми!Трябваше само да заменя "п" с "б", защото често гърците произнасят и записват като "п" българското и тракийско "б". Полученото "Бела- гея" изведнъж сякаш раздра плътната завеса пред очите ми. "Бела - гея", Бялата отвъдморска земя, можеше да бъде само Атлантида, великата цивилизация, , чиито оцелели синове са дарили своя културен модел на новото човечество. Внезапно всичко се подреждаше и заставаше на мястото си - имената на древни градове като македонската столица Пела (Бела), идентични с тези на множество селища в днешната българска територия -Бяла, планината Беласица и пр. и пр. подобни названия указваха местата, където са живели техните оцелели общности, обкръжени от "новите хора". В басейна на Бяло море, по неговите архипелази и специално на о-в Крит тяхното присъствие е било особено интензивно, ето защо морето е наречено "Бяло". Имена на митични герои като Пелий, цар на Йолк, син на Посейдон (Посейдония е друго название на Атлантида) и Пелей, съпруг на морската богиня Тетида, баща на Ахил, намираха своето истинско звучене като Белий и Белей(Бельо). Всъщност в атлантския произход на Ахил бях сигурна и преди(посочвам го и в книгата си "Атланти и чудовища"), имайки предвид, че е син на морска богиня, че е внук на Еак, един от съдиите в подземното царство, че доспехите му са изковани от самия Хефест и че поданиците му са наречени"мирмидонци"т. е. "мравки", сякаш са гледани отгоре надолу от същество с наистина колосален за човешките мерки, ръст.

Заключението, че понятието "Бял" - "Баал" е свързано с атлантската раса, се потвърждава и от названието "Беловодие" на подстъпите към Шамбала, чийто смисъл, според мен, освен очевидния "бяла вода", е и "път, вход, водещ към страната на Белите". Белуха се нарича и най-високият връх на Алтай, свързан, според съвременните руски изследователи, със следите от прастара култура, както и чрез дълбоки подземни галерии - с Хималаите.

По такъв начин понятието "пеласги", транскрибирано като "беласги" придобива по-отчетлив силует. Според древните гръцки автори елините са грабнали голяма част от културните си достояния именно от пеласгите, нещо повече, Херодот твърди, че атиняните, най-цивилизованите гърци, са кръвна и духовна сплав от елини и пеласги. Омир, за чийто тракийски, а не гръцки, произход многократно съм привеждала доказателства, в прекрасното си описание на Крит в "Одисея" (XIXПесен), съобщава за няколко етноса на острова, сред които се откроява "племе свещено пеласги". Но той не се спира на никакъв техен характерен физически белег, вероятно защото съвременниците му са били наясно как са изглеждали пеласгите, а може би и защото пеласгите - "беласги", по негово време вече са изгубили много от специфичните черти на атлантите. Това ме навежда на следната мисъл - в латинските езици суфиксът "-asc", "-asca", "-accio", "-asse", прикрепен към дадена дума, означава дериват, влошено качество, подобие на истинското. Възможно е в древността този суфикс да не е придавал негативния смисъл, който носи сега, а просто да е имал значение на "потомък", "произлизащ от". Според мен "пеласг", "беласг", в случай, че не означава директно "атлант", "идващ от Бялата земя - Бела-гея", може да има смисъл на "потомък на атлантите, белите", в чиито жили вече тече кръв, смесена с тази на новото човечество. Един "метис" - в най-благородния смисъл на тая дума - носител на културата и бялата кожа на своите атлантски деди, но изгубил грамадния ръст, придобил в голяма степен физическите черти на съвременния човек. Той вече е посредникът и транслаторът на цивилизационния модел. В книгата си "Атланти и чудовища" заявявам, че атлантите са родоначалници на тракийските династии(факт, отразен в т.нар. древногръцка митология), че са предали своите познания и са смесили своята кръв, както с тази на траките и българите, така и с тази на други древни народи. Според мен бялата кожа на ариите е наследство от атлантите. Те стоят в основата на физическия облик и творческия потенциал на бялата раса.
Интересно е как атлантите са назовавали своята раса. Производното от Атлантида (Посейдония)слово "атланти" явно е обозначение на техния географски произход - подобно на "европейци", "африканци"- и може би дори не е самоназвание, а им е дадено от новото човечество - така, както зовем( понякога съвсем погрешно) коренните жители на Новия свят "индианци", "американци" и пр. Кое специфично слово обаче са употребявали самите те, за да изразят за себе си това, което ние влагаме в понятието "човек" - т.е. собствения си вид и произход?

Убедена съм, че това е думата "Бог" - да, точно това кристално слово, влязло без промени и примеси в лексиката на българите, техните най-преки наследници, а оттам и в речника на други народи. Удивително е на колко места по цялата планета е разпространено това обозначение и навсякъде, където се среща, то има почти еднакво звучене и сходен смисъл:

град Богор в Индонезия
планина Бокор в Камбоджа
Gmina Bogoria, воеводство в Полша
град Бангор в Уелс
град Бангор в Сев. Ирландия
езеро Богория в Кения
село Богория в Бопалгар Техсил
(Bopalghar Tehsil), Джодпур, Раджастан, Сев. Индия, до границата с Пакистан

Забележително е названието Бопалгар, което директно свързва понятието Бог с нашия етноним - palgar, balgar. В някои езици (напр. в унгарския) полгар означава гражданин, но това понятие пак има историческа връзка с българския етнос.

Още по-интересно е, че големият град Бопал, столица на днешния щат Мадя Прадеш, е основан през 11 век от владетел на име Божа Дева от династията Парамара, начетен познавач на Писанията. На 28 км от Бопал(име, което носят и други селища в Индия), се намира древният център Божпур, известен с паметниците си, сред които е най-старият храм, посветен на Шива - Божешвар, останал недовършен. Смята се, че храмът е предназначен за царствени погребения и наистина, в зоната са открити триметрови скелети на исполини. Съществува индоевропейски език, наречен божпури, който се говори в Индия и Непал.

Римските историци Плиний Стари и Страбон съобщават за царе на име Бокх(Богус) и Богоду (Богодух?), владетели на Мавритания. В тази епоха това е бяла страна, населена с гетули. По името на Богоду, тя започва да се нарича Боготиана. Не смятам, че са случайни и названията на аристократичните рангове в старата българска държава - боили(високи, висши), багаини и багатури.Понятието "big"- "голям" в английския език,според мен,също произлиза от "Бог".
От особено значение е и названието Багала на превала, водещ в долината Рингмо и свещеното езеро Паксунда( на непалски: Белоснежното езеро), сочено от ведическата традиция като вход към Шамбала.

Тези и много други имена и факти, ме карат да заключа, че именно "Бог" за атлантите е словото, съответстващо на понятието "човек" и "човешки род " за нас. Не всички "богове"са загинали вкупом при катаклизма, потопил континента-майка. Тази глобална цивизация е покривала цялата земя и колониите й дълго след потопа са били огнища на културно онаследяване. Един любопитен детайл към казаното дотук, е фактът, че магьосниците от втори ешелон на религията вуду, разпространена първоначално по западното(атлантическо)крайбрежие на Африка, намиращо се срещу вероятното местонахождение на Атлантида в океана, се наричат "бокори" - явно, те са част от човеците, попили "черната страна" на тази "бяла" цивилизация.
Българският народ е единственият, който всеки ден хилядократно обявява на света своята принадлежност към расата на Белите Богове със самото произнасяне на местоимението "Аз!". В това местоимение 1 л.ед.ч. , което всеки от нас изрича, отнасяйки го към собствената си личност, се съдържа съкровеният български генетичен код. Ето защо:
Неотдавна бе доказано, че понятието "Аси" – "Асени", "Асини" с което са назовани скандинавските богове, обитаващи небесната страна Ас-гард (Ас - град), означава "Бели". Същото название носи монетата аспра - сребърна, бяла (тракийска, а не гръцка дума), както и множество планински върхове, наречени "Аспромонте" (Бели връх) в Италия. Великата българска династия Асеневци, извела нашата държава към една от епохите й на най-светъл възход, носи двойно потвърждение на своята расова и духовна наследственост - Асен Белгун. Известно е, че цар Калоян е бил красавец (това е запечатано в името му) с огромен ръст - над два метра.

Аз стигам още по-далеч, като разкривам съкровището, вложено в нашето българско "аз" (тавтологията не е случайна). Асен-белгун е всеки с кръв и род български. Откривам това наследие и в името на цял континент, най-големия на земята - Азия, утроба, люпилня на древни цивилизации. Той е бил "бял" преди взривното размножение и завоеванията на жълтите народи. Нещо повече - дръзвам да "изляза на борба със стихиите" и да заслужа гръм и мълнии да се посипят по главата ми, защото ще оспоря един наш сакрален културен възглед, осветен от традицията и авторитетите на епохата от Възраждането насам - тълкуването на нашето А-Б. Смея да разчета в първите знаци на българската азбука - Аз Боуки - посланието:  "Белите Богове. . . ". Всъщност няма никакво светотатство - писменият знак, буквата (законът), са дар за човечеството от Боговете. Арамеите винаги са знаели, че тяхното понятие за буква - "агарта"- е идентично с названието Агарта, другото име на Шамбала, страната на Безсмъртните.

 

Всички авторски права са запазени!




Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. koko51 - За езиковата еквилибристика на полуграмотните аграрфашистчета
04.06.2019 11:45
За езиковата еквилибристика на полуграмотните аграрфашистчета, мога да кажа следното:
Оказва се знАчи, че българите са богове, но в турски "бок" е лайно, а циганите и досега ежедневно ви наричат на своя ромски език лайноядци - даскане, дасикане... Значи истината е, че великият етноним на потомците на печенегите (и некви там славяни) е "ядем лайна", с други думи - драскаме, дрискаме и си го ядем!!! Ще завърша с заключителни слова на турски, защото ви предстои да го овладеете - СЕН БОК ЙЕМИШ СИН!!! Вие сте лайноядци, изяли сте лайна иш продължавате да ги ядете, ха - честито!!!
цитирай
2. milenavarbanova9 - Щях да изтрия този "лайнян...
04.06.2019 12:16
Щях да изтрия този "лайнян" коментар,но всъщност очаквах подобна реакция - разбира се,надявах се, да откликнат много по-грамотни и културни хора,които имат понятие от езиковедение.
" Коко",има едно основно противостоене на цивилизованите и недотам цивилизованите,"атакуващи",консумиращи и отричащи културата на другите,народи.На него преди време ми обърна внимание проф.Петър Добрев,допълвайки,че е забелязано от други учени преди него.Става дума за удивителния факт,че свещените понятия на най-древните народи съзнателно са осквернявани от малокултурните племена,които в своите езици им придават директен гнусен смисъл,за да ги десакрализират.И обратно,на обидните понятия у културните народи,придават благовидно значение.Спомням си този разговор толкова ясно,сякаш се е състоял вчера.Дискутирахме точно антагонизмите Бог и "Бок","да"и "не"(което в гръцки език означава "да",но е един съзнателно установен антипод на тракобългарското "да" и санскритското "дха").
Ти си отявлен българомразец,но както всички българомразци,обикалящи блоговете,за да плюят по българската нация,си нискокултурен до комичност.
Ако България ти е толкова омразна,никой не ти пречи да си отидеш у вас.
Престани да цапотиш блога ми - ако продължаваш - ще те блокирам и ще те заявя на администраторите,защото не коментираш,,а търсиш трибуна за етническо противопоставяне на най-пошло,клозетно ниво.
цитирай
3. barin - Здравей, Милена. За пеласгите съм ...
06.06.2019 19:02
Здравей, Милена. За пеласгите съм чел на много места, че имат общо с българите. Много добра тема има Диданов- един от най-добрите в област История, признат освен от мен и от други потребители и мои читатели извън блога. Не казвам, че твоята не е хубава, да не си помислиш, че я сравнявам. Звуците п и б са близки по значение и гърците, като не казват 'б" я заменят с "п" или "в". Напразни са техните опити да ги изкарат свои, както е обичайната практика при този народ, често критикуван не само от мен.
Поздрави!
цитирай
4. andorey - Привет и от мен, Милена! Нямам ...
06.06.2019 19:15
Привет и от мен, Милена!

Нямам време да коментирам, много съм зает тези дни, знаеш...
Първо обаче по същество няколко думи. Мисля че отиваш много далеч в езикознанието, от което няма особена полза освен умствено изтощение. За мен нещата трябва да се поставят на принципно различна основа. Българинът и днес и в древността е бил практичен човек. Неговата сила е в земята, която той обработва и така той се е издигнал над другите преди 8 хиляди години, да речем. Труд и пот и дисциплина и никакви богове, полубогове и т.н. Българинът е земен и практичен човек, такъв е бил винаги. Затова да не се отвличаме прекаленно, да стъпваме на материалното. За мен българите не са потомци на атлантите. Тук може би ще те разочаровам. Ако сме потомци на някоя древна цивилизация то е по-скоро на лемурийската, а не на атлантската. Тук съм напълно сериозен :)
Наследници на атлантите за мен е англосаксонската раса, а нашата славянобългарската раса е потомък на друга древна цивилизация. Това е засега.
цитирай
5. milenavarbanova9 - Благодаря,barin,благодаря,Андрей,
06.06.2019 20:22
barin,не виждам нищо лошо в това, да сравнявате две тези и да изразявате предпочитания.Тъкмо напротив,смятам го за необходимо.
Андрей,за лемурийците,уви,не мога да кажа нищо.Ти обаче пробуди любопитството ми със заявката,че вероятно произлизаме от тях.
Знаеш,че древните автори не са дали никакво определение на пеласгите,освен онова с "варварския език".Омир единствен им дава много красноречива дефиниция"племе свещено пеласги".Артефактите,писменостите на о.Крит ясно говорят,че се отнася за расата,населявала земята преди нас.Митологията допълва останалото.А с чия кръв се е смесила тази прастара раса?Кой е обитавал басейна на Бяло море,Анатолия и т.н.?Колкото до материализма или по-скоро "земността" на българите,съгласна съм с теб,но величието им не идва само от копане и оране.Една великолепна характеристика на нацията ни е дал Дънов.Тя отива отвъд земния произход на индивидите и народите и обяснявайки цикъла,който те завършват,предвижда и тяхната мисия.Материалисти - да,орачи и копачи-да,но ние сме дали на човечеството Буда,Заратустра и Христос.За характера на един народ трябва да съдим по върховните прояви на неговите гении,а не по ежедневните постъпки.Някои наричат нещата,които пиша,"мистицизъм".Това ще продължи още две години и човеците ще прогледнат.
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Милена!
06.06.2019 20:35
Може и да си права!
Българите във Франция са наричани Богри или бугри Известен е нюансът между о и у там Например ноар и нуар!
Съвсем отчетливо се вижда, че става дума за Бог Ра Египетска връзка ! А там , в Египет, може да се търсят само атланти!
Гледал съм строежа на Саграда Фамилия ,текущ в Барцелона , на каталунски Забележителното творение на феномена Гауди! Какви огромни усилия изисква, при това със съвременна техника!
Специалисти са категорични, пирамидите със съвременна техника не могат да бъдат построени Особено да се повдигнат и монтират плочите на залите в пирамидата, най- голямата ,тежки над 100 тона? А как би станало това на ръце, на височина десетки метри!?
Японци са опитали да направят макет на Хеопсова пирамида, според тиражираната версия за строежа и? Независимо ,че всичко е много умалено, направен е с адски усилия! С което само се подвърждава невероятността на тиражираната версия за строеж
Явно пирамидите са строени от много напреднала цивилизация, ползваща непозната днес техника за строежа им!
Поздравления за текста ти, любима изследователска тема ми е
Ами Пиринеите, - на испански, не наподобяват ли Пирин? На галисийски/ келтски/ гаита е гайда Имат като нашата гайда?!....

Хубава вечер!
цитирай
7. milenavarbanova9 - Виж това с "умственото изт...
06.06.2019 20:36
Виж това с "умственото изтощение" вече не е добре.Ако виждаш такива признаци у леля си Милена,моля те пощади самолюбието ми и ми ги кажи конфиденциално,по телефона.Склерозата е като изневярата,потърпевшият научава последен.Така че разчитам на младите си приятели да не ме оставят в комично неведение.
цитирай
8. andorey - Добре, приеми го като забележка, но ...
06.06.2019 20:53
Ох, много се смях...Добре, приеми го като забележка, но аз го казвам от личен опит... Езикознанието в неговата дълбочина е доста изтощително... Там човек се натъква на понятия, думи и т.н. които имат един и същи корен, произход, и т.н. а означават различни, а понякога и противоположни неща. Просто трябва да се спре на едно ниво, оттам нататък наистина става мистицизъм и метафизика...
цитирай
9. andorey - Към Коко, който е (български) ар...
06.06.2019 20:55
Към Коко, който е (български) арменец, професор в Торонто... Доколкото ми е известно циганското даса, с което ни наричат нас българите означава по-скоро роб, подчинен човек. Така ли е или греша, ако може някой да отговори?
цитирай
10. milenavarbanova9 - към leonleonovpom2
06.06.2019 21:16
Благодаря за добрите думи,които наистина дават крила,господин Симеонов,
Очаквах да се обадите и да кажете мнението си за статията.Това,че оценката Ви като цяло е положителна,истински ме зарадва!Приятна вечер и на Вас.
цитирай
11. leonleonovpom2 - Андрей, Коко си Бръщолеви и се на...
06.06.2019 21:19
Андрей, Коко си Бръщолеви и се намира на работа!
Ти ням арменец виждал ли си?
На арменците работата им е в устата! Друга не познават!
Само не ги търси за физическа работа В ръка ,най- тежкото нещо , което могат да държат е молив или химикал
Иначе не са лоши хора, Напротив! Реално не мислят и не правят зло, освен с приказки Все пак ,да направиш зло се изискват и физически усилия А те не са в репертоара им
Оттам идват и особените им отношения с агаряните Те искат от тях да работят, а братята арменци са имунизирани срещу това Как да се получи разбирателство?
Така мисля, може и да не е вярно

Имах една колежка, арменка, с промяната отиде в Ню Йорк И прати хабер, че е станала професор Реално, имаше много публикации, само това правеше, да пише, не знам какво и откъде го взимаше Бяхме в различни отдели, но понякога и съдействах Не беше лош или зъл човек
Взех го обаче за чиста монета
Но един приятел се присмя на наивността ми? Не знам ли ,че реално нищо не е направила? Там , ако работи наистина, където казва ,може да е само като портиер? Нищо друго!
Светът е пълен с изненади, знам ли?

Хубава вечер!
цитирай
12. milenavarbanova9 - към leonleonovpom2 и andorey
06.06.2019 21:46
Изумена съм!Аз мислех,че истинското име на тоя "коко" е Хасан или Мехмед.А той бил и професор на всичко отгоре,нещо карикатурно като фамозния "и.д.проф",но хиляди пъти по-вонливо.Запуших си носа,докато четях гнусотиите му.
Да пази Бог джендърите в Торонто( казват,че много са се размножили под сянката на Джъсти!),от тоя Гарабед наука няма да ги огрее,но поне на обноски ще се научат!
Явно е тежко сърдит на България(задето е спасила дядо му и баба му) и бълва срещу горката ни страна цялото си професорско съдържание - нещо средно между деловата терминология на обществения писоар и класиката на идиличния селски нужник."Радио Ереван"тепърва ще усвоява тая лексика.
Всъщност една руска статия,която четох неотдавна,обяснява много неща.В нея се казва,че арменци вече няма,почти са изчезнали и нацията им е подменена от... "богоизбрания народ".Та знае ли човек ...
цитирай
13. leonleonovpom2 - Милена, той и мен беше нападнал, бил ...
06.06.2019 22:45
Милена, той и мен беше нападнал, бил съм циганин, народът ни бил цигански
И той ми стана рецензент на нещо, на което само специалисти и то тесни, могат да ми опонират Прекръстих го на " Како", извинявам се, малко се стресна, но не достатъчно И понеже ми писна, брат му е професор в Торонто, я не той/ ако и това е истина/ казах му, че копие от написаното му ше пратя в арменското посолство! Да поразсъждават там, как такива писания влияят на традиционно добрите и приятелски отношения между нас-Българи и арменци! Как един голям Български поет първи е обърнал вниманието на Европа за тежката съдба на арменците Които са му безкрайно признателни и го тачат като свой! Това ли е благодарността- в писанията му?
Изфука се, че е близък с посланика, но спря с набезите

Лека нощ!
цитирай
14. milenavarbanova9 - към leonleonovpom2
06.06.2019 23:21
Да,май "Како" е точното му име.Отломка,ама наистина "нищожна"от "винаги храбър народ мъченик".Отдавна,още в детството,Яворов ме накара да обикна арменците и да чета тяхната история.Познавах един прекрасен човек,Михран Бохосян,завеждащ техния културен институт в София- скромен и благ,арменски родолюбец,но и български патриот.Бях трогната,когато арменците веднага отляха нов бронзов бюст на Яворов и го поставиха в Борисовата градина,на мястото на предишния,откраднат за претопяване от цигани.
Но всяко стадо си има мърша,а мършата навсякъде е най-гръмогласна.
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей, Милена!
07.06.2019 08:51
Смята ,че е откривател относно произхода ни и се дразни дори и от намек в тази насока
Били сме цигани, произхождащи от Кавказ? И мен определи като такъв?
Аз си имам теза за Кубратовите Българи, които ноистина са минали през Кавказ ,идвайки от Средния изток Те са и много добре описани, но между редовете на написаната история
Александър иска да създаде световна империя от хомогенен народ Затова дава пръв пример Жени се зо согдийска принцеса-Роксана, дъщеря на Оксиарт, когото е победил Тя се ползва със славата на първа красавица Започва масово преселение на изток на хора от Балканите Сред смъртта на Александър се създава Согдийската империя, управлявана от македонски царе Съществува около три века Идват много нови хора от Балканите, този момент се пропуска Необходими за войници, за чиновници, за всичко! Согдиана, столицата, е най- големия град в света След разпадането и се създават много княжества- Кушанското е едно от тях То успява отново да обедини Согдийската империя, но вече като Кушанска След разпадането и , потомците на някогашните преселници тръгват към земите им Почва Великото преселение,което си е Завръщане...
Нататък нещата вече са известни...

Хубав ден!
цитирай
16. milenavarbanova9 - към leonleonovpom2
07.06.2019 09:38
Благодаря Ви за това лапидарно,но много интересно и достоверно скициране на този дял от нашата история.Той е фундаментален,защото е пряко свързан с основаването на днешна България.Мозайката се напасва.Трябва да четем между редовете,защото директните доказателства са унищожени - ясно от кого.
цитирай
17. didanov - Здравейте, поздрави за анализа
07.06.2019 10:31
Пеласгия - бяла земя звучи наистина логично, още повече когато знаем как елините променят "б" то във "п". Но според мен може да означава и ПЕЛАСГ-ГЕЯ или Земя на Пеласг или пеласгите. От античните автори знаем такова е било древното име на земите южно от Пеней. Знаем също, че самото име идва от епонима-цар Пеласг, който е живял около 18-17 век пр.н.е. Според древната традиция имената на повечето племена водят началото си именно от царе-епоними като ахеи, дардани, троянци, данайци, мизи, лиди, беоти, трибали, македони, кари, витини, пафлагони, пелагони, пеони, мигдони дори и елини. Мисля, че и пеласгите не правят изключение, но това не променя смисъла на името което се свързва с бял.
Мисля, че връзката с атланти също е меродавна. Пеласг е от династията на Инахидите, като Инах е син на Океан и Тетия. Според мен титаните или великаните са друго име на оцелелите атланти (не случайно са били на ръст около 4-5 метра). С връзката си на атлантите с човешката раса се раждат богове като Зевс или полубогове като Ахил. Тълкуването на мирмидони като мравки мисля е неправилно, по-скоро се тълкува като "много(бройни) едони", както македони може да се тълкува като "големи едони". Поздрави
цитирай
18. didanov - до андрей
07.06.2019 10:44
в нашата човешка раса има както атлантски, така лемурийски гени. Първите човешки двойки раси(бяла, жълта, черна и кафява) се създават от генните инженери на Атлантида с помощта на посветени представители на Сириус. Идеята е била в нашия геном да се заложи всичките развити досега способности на предшествалите ни цивилизации основно -лемурийци и атланти. Но т.к. последните две цивилизации имали директна връзка с духовния и извънземен свят, в крайна сметка използвали дадените им знания и технологии за своето самоунищожение, било решено за нашата раса да се премахне "третото око"- или по-точно тези знания да бъде достъпно само за достойните и посветените. Така вероятността за злоупотреба се минимизира. Процесът на "закърняване на третото око" според мен е продължил хиляди години, което и обяснява регресиите в човешките цивилизации. Загубвайки директната си връзка с духовния свят и Акаша, нашата раса обаче пак върви към пътя на самоунищожението си.
цитирай
19. milenavarbanova9 - към didanov
07.06.2019 11:39
Благодаря Ви за коментарите.Очаквах да вземете участие и съм благодарна,че приемате тезата за сериозна и логична.Напълно съм съгласна,че атлантите са описани в т.нар.гръцка митология като богове,исполини и пр.,дори пиша пространно за това в книгата ми "Атланти и чудовища",където и засягам "предпазните мерки",взети от атлантите,за спасение на "новото човечество",които в крайна сметка не са проработили.Основните текстове от главата "Чудовища и машини"са в блога ми,ще се радвам,ако им хвърлите поглед.За мен е много важно,че приемате като база за изследване съществуването на атлантската цивилизация,както и на тези преди нея.За повечето историци това е лакмус за архиерес и лудост,но вече е невъзможно да се отхвърлят лавинообразно трупащите се факти.Очевадно е,че днешното човечество е джудже,стъпило на раменете на великани( по израза на Дидро).Много скоро премълчаваните факти за предишните цивилизации
ще станат фундамент и на официалната история.
Мисля - схващането за Пеласг (цар на Аргос) като евентуален епоним на пеласгите,не противоречи на моята теория,напротив.Едно е сигурно - не трябва да смятаме пеласгите за един от тракийските народи,иначе ще продължаваме да ровим в нищото.Пеласгите ( племе свещено) са нещо друго,но разбира се,явна е връзката им с траки и българи,техните най- преки наследници.
цитирай
20. andorey - Мирмидони не е мравки, защото вс...
07.06.2019 18:54
Мирмидони не е мравки, защото всъщност е мирмекиони... Град Мирмекий, на Кримския полуостров откъдето идва Ахил и с него води мирмекиони, неправилно записани от гърците като мирмидони...
цитирай
21. barin - Здравей, Милена. Очаквано за мен ...
07.06.2019 19:42
Здравей, Милена. Очаквано за мен Диданов взе участие в коментарите. Припомних си прочетеното от преди за пеласгите. Темата предизвика интерес, защото пеласгите са отдавна из нашите земи, а не са гърци. Топоним Бела и производен на него се среща из различним краища на България- градове, планина Беласица, бял( бели) извор, село Белимел, през което ще м ина по време на тазгодишната обиколка на България и други.
Поздрави!
Поздрави!
цитирай
22. didanov - здравейте
08.06.2019 00:42
на какъв език са говорили според вас пеласгите, ако не са тракийски народ? Кръвната връзка с траките е в резултат на множество династични бракове между управляващите династи на балкано-анатолийския регион. По времето на Троянската война прави впечатление, че участниците главно ахеици и троянци се разбират по между си без нужда от преводач, само карите говорили неразбираем или варварски език.
цитирай
23. didanov - пример за бракове от митологията
08.06.2019 01:18
Дардан от Арголида се жени за Батия, дъщеря на Тевкър от Мала Азия и дава началото на дардани и полсе трояни.
Пелопс от Фригия се жени за дъщерята на царя на Елис Пелопонес и дава името на полуострова и после династията на Атридите (Менелай и Агагмемнон)
Кадъм, син на царя на Сидон Агенор се жени за сестрата на Дардан и дава началото на много родове Една от дъщерите му се жени за царя на илирите, след което дава началото на племената дардани, трибали. От друга дъщеря Земела Кадъм има внук - тракийския бог Дионис. Дионис помага на бащата на Орфей да стане цар. Той пък му дава войници за похода му към Индия.
Пеон син на цар напуска Пелопенес и отива в днешна Македония където дава началото на пеоните.
Финей, брат на Кадъм и братовчед на Данай става цар на траките от Салмидесос и се жени за дъщерята на пристигналия Дардан. Друг негов брат Тасос дав името на едноименния остров.
Европа, сестрата на Финей, Кадъм и Тасос бива отвлечена и се омъжва за царя на Крит, ражда Минос, Рамадант и Сарпедон.
Финей царя на Салмидесос, осиновява синовете на загиналия Одрис (цар-епоним на одрисите)- Тинос (тини) и Битинос (витини), също има син Пафлагон (пафлагони).
водачът на пафлагони и венети Пилемен е посочен от под Йовчо от Трявна като първия славянски (български) княз - убит от Менелай в Троянската война.
Хекуба от Фригия се омъжва за Приам от Троя.
Данай от Египет, братовчед на Европа, Кадъм, Финей, Тасос и брат на Египт, дава почти всичките си дъщери за жени на местните пеласги герои. Три от дъщерите му се женят на Родос, а единствено Хипмнеместра взема за мъж първия си братовчед Линкей за мъж и от техния род се ражда героя Персей и по-късно внук му Херакъл. Именно Данай принуждава местните пеласги да се наричат данайци.
цитирай
24. milenavarbanova9 - към dinanov от Милена Върбанова Велчева (не зная защо отговорите ми са публикувани от блога като "анонимни")
08.06.2019 07:15
В статията си съм заявила,че смятам пеласгите или за атланти,или за преки потомци на атлантите,смесени с тракийските народи.Разбира се,че това смесване първоначално се е извършвало на царско равнище,атлантите са родоначалници и първи царе от тракийските династии и цялата митология говори за това - казала съм го ясно в книгата си "Атланти и чудовища".
В отговора си към Вас имах предвид,че не трябва да се стремим да идентифицираме пеласгите с отделен тракийски народ,защото те стоят в началото на много тракийски народи.
Херодот свидетелства,че пеласгите в Атика са говорели "варварски език",сиреч тракийски,такъв явно са говорили и тези в Крит,никъде не съм казала обратното.
цитирай
25. didanov - единствения варварски или трудно разбираем език
08.06.2019 12:27
според Омир и Илиада е този на карите - съюзниците на троянците, което индиректно насочва, че останалите участници във войната са говорили един близък ако не общ език. Разбира се векове след това(Херодот) под варварски език се е разбирало неелинския език.
Да отделяме пеласгите от траките като общност ипроизход ми се струва необосновано, т.к. ако приемем, че общите прародители на всички са били титаните или атлантите. Например най-големия от 12-те титани (атланти) Океан имал от сестра си Тетия 3000 дъщери океаниди и 3000 синове - богове на речните потоци. Имената на тези богове и богини са разпръснати по целия балкано-анатолийски регион. Самият Инах родоначалник на пеласгите е син Океан.Прометей и неговото поколение родноачалници Девкалион, Елин, Егей и др. също са титани.
На Пелопонес - най-голямата река на бог Ахелой, Азоп в Гърция и Мала Азия, река Пеней в Тесалия,Аксии и Йардан в Македония, Стримон в Родопите,Нестос в Тракия, Скамандър в Мала Азия, Ксант, дори Нил е син на титаните. Подобна е ситуацията и с дъщерите - Траке, Родос, Додона, Бероя, Азия, Електра, Калипсо.
Ернст Мулдашев има доста интересна информация събрана за атлантите и тяхната история. Поздрави
цитирай
26. milenavarbanova9 - към dinanov
08.06.2019 12:50
Не смятам,че в казаното дотук,имаме противоречия.
цитирай
27. leonleonovpom2 - Здравейте!
08.06.2019 14:41
В " Одисеята" има интересен текст, строфа 175, който съм ползвал в " Загадки на Анхиалското монетосечене" В него се разказва ,че Ментес, син на цар Анхиал, приятел и другар на Одисей е предприел пътешествие към тъмното море/ Черно море/ където живеят народи с друг език-разбира се еднакъв

Това във връзка с полемиката за езика Траките са явно много народи или племена с един език
Преди двеста години Екатерина Велика не е включила Българския в компаративните си речници Едно от обясненията е, че смятала езика ни за диалект на сръбския? Вук Караджич в разсъжденията си стига до обратното ,без да го формулира Той доказва ,че Българският е език, като в същото време си задава въпроса, дали пък сръбският е език?
Интересно съвпадение Траки от една страна и славяни от друга- говорят на еднакви или близки езици?
Дали само тази е приликата между тях?!

Хубав ден, Милена!
цитирай
28. milenavarbanova9 - към leonleonovpom2
08.06.2019 21:45
Това,което казвате е вярно,но просто не съм се занимавала с тази тема и не бих могла да твърдя нищо.За съжаление,тази прилика е използвана днес за мистификации от рода на "етруските са славяни"," най-старата писменост е руска" и пр.Обичам и уважавам Русия,но тази склонност към "ограбване"на културните достояния на други народи и специално на нашия прадревен народ, винаги ме е възмущавала.
Прочетох постинга Ви за Байрон и Марко Божаров- възхитена съм! Не знаех,че Боцарис е българин!
Желая Ви приятна вечер!
цитирай
29. leonleonovpom2 - Благодаря ти Милена, за добрите ...
08.06.2019 23:36
Благодаря ти Милена, за добрите думи!

Желая ти здраве и еспех!
цитирай
30. koko51 - На Вашето ВНИМАНИЕ
09.06.2019 03:07
milenavarbanova9 написа:
Да,май "Како" е точното му име.Отломка,ама наистина "нищожна"от "винаги храбър народ мъченик".Отдавна,още в детството,Яворов ме накара да обикна арменците и да чета тяхната история.Познавах един прекрасен човек,Михран Бохосян,завеждащ техния културен институт в София- скромен и благ,арменски родолюбец,но и български патриот.Бях трогната,когато арменците веднага отляха нов бронзов бюст на Яворов и го поставиха в Борисовата градина,на мястото на предишния,откраднат за претопяване от цигани.
Но всяко стадо си има мърша,а мършата навсякъде е най-гръмогласна.


Не толкова към шантавата, леко замаяна и доста анхоупли ъгли Милена, нито пък към подлеца Леончо-Йоанидис Симеонидис от Пургос, налага се дебело да подчертая факта, че на моята лична страница във ФБ, както и в тази на брат ми - проф. д-р Илия Симеонов, както и в съавторската страница "Арменско-български културно-информационен офис" са изнесени достатъчно факти и мнения относно противоречивата тъмна, одиозна личност Михран Бохосян във връзка с неговото досие в КДС и антиарменските му деяния. Той никога не е завеждал никакъв наш културен институт в София. Беше инженер и зам.гл. редактор на вестник "Ереван" - цензор и идеолог на възродителния процес. Партиен гъзолизец, клеветник и предател... Известно е откъде дойдоха всички "велики телевизионери" в СКАТ. Превеждате ли името на тая кабеларка на или от английски??? Многозначително и показателно!!! Досието му беше толкова гнусно, че дори не го публикувахме, и добре направихме, защото той скоро се спомина и вече нямаше нужда. Правил е донесения дори за роднините си?!? Да си български патриот и арменски родолюбец е досто трудно, когато се "възраждахте", та чак и досега, защото не сте се спряли, не се спирате....
цитирай
31. leonleonovpom2 - Ето какво ми е пратило въпросното ...
09.06.2019 07:00
Ето какво ми е пратило въпросното лице Коко, подлежащо на затвор за дълги години Както и и Бургаксият му" информатор", който е добре известен
Има го по страниците ан блога
Аз не съм грък и никой от рода ми не е:

Сега и да ме молиш вече не мога да ти помогна
Янис Симеонидис, моите хора от Бургас ме увериха, че в блога ти има достатъчно информация за да бъдеш съвсем точно идентифициран. Отказаха да им платя – бях готов да кихна 20 000 долара, за мен са нищо! Запознаха се детайлно със случая с долните ти лъжи, инсинуации и накрая – обиди! Ако бяха само обидите щях да го преглътна, но да си съчиняваш и да разпространяваш за непознат човек такива долнопробни клевети – НЕ!!! Какво си ми дал да нося в Арменското посолство, кой сегашен посланик съм познавал … Неееее, просто ти сам си го изпроси!!! Обещаха ми да се погрижат и така – няма да знаеш кога, нито кой, нито къде… но ще ти бъде даден моооооого добър урок, след което аз ще получа доказателства и ще остана доволен! Сигурен съм!!! Сега тичай да докладваш където си искаш, никой не може да ти помогне! Купи си нова пижама и пантофи за болницата! Аз много ясно ти дадох да разбереш кой съм – на тая планета има само още 499 души с такова състояние и статус, а ти реши да се правиш на герой. Сега и да ми се извиняваш и да ме молиш - вече не мога да върна нещата, задействани са и са извън моята власт. Сори! Яж ми гъзо!!!
Изпратено: 04:21 От: koko51
цитирай
32. milenavarbanova9 - към "Коко"
09.06.2019 08:06
Господинчо,забранявам ти да хулиш България и българския народ!
Или си стягай торбата и вън от земята ни!
Забранявам ти да се появяваш в моя блог,да скверниш и да заплашваш!
Ти не можеш да се правиш на обиден,защото пръв се натрапи тук да мяташ фекалии по българите,които някога са спасили рода ти,а и днес продължават да те търпят!
Не знам дали Михран Бохосян е бил доносник,това са ваши работи,но какъвто и да е бил,никога не съм го чула да заплюва страната,която му е дала убежище,хляб и състрадание.И после - той е покойник,няма как опровергае казаното от теб,дори ако е клевета.
Храчиш срещу всички от подлия бункер на анонимността,нямаш куража да назовеш името си и да се изтипосаш на снимка - да се почудим "хубост таквази де се е взела на село!"(ако цитираме дядо Славейков).
Оставям думите ти,както си ги написал,за да ги видят повече хора и да направят съответното заключение.
Просташките ти подмятания към мен и заплахите към г-н Симеонов са подсъдно деяние,как си го позволяваш?
Ти си болен от злоба и омраза - ако наистина двайсет хиляди долара "са нищо за теб",използвай ги за да се лекуваш.
Ще изтривам всичко,което се одързостиш да надраскаш в блога ми от тоя момент нататък!
цитирай
33. leonleonovpom2 - Благодаря, Милена!
10.06.2019 12:45
Ти излезе по мъж от много в блога, които се имат за такива, но само на думи!
Освен ,че пък умствено изобщо не могат и да се мерят с тебе!

Желая ти успех във всички начинания!
цитирай
34. milenavarbanova9 - Благодаря, г-н Симеонов, Аз оча...
10.06.2019 14:11
Благодаря,г-н Симеонов,
Аз очаквах,че и някой друг ще реагира,това безсрамие е нечувано!
цитирай
35. leonleonovpom2 - Здравей отново, Милена!
10.06.2019 14:59
Той е дезактивирал профила си?

Типично за герой тип мишок!

Много храбър ,когато се отнася за безопасността на другите, разпорежда се като бог?! Но когато е в опасност- на бегом в дупката си!

Миши герой! Подлеците са такива, като от калъп излезли!
цитирай
36. milenavarbanova9 - Аз се учудих как така се е решил да Ви ...
10.06.2019 15:37
Аз се учудих как така се е решил да Ви изпрати посочения тук текст.Самият акт на заплахата вече е престъпление,та какво остава когато е писмена и документирана.Сега трябва да трепери над здравето и живота Ви - иначе ще е първият заподозрян.
А всъщност,знаете ли - стана ми тъжно за него.Такава злоба съсипва най-напред този,който я носи.
цитирай
37. leonleonovpom2 - Така е , Милена!
10.06.2019 16:29
Ами има погрешна информация и представа за мен!
Аз наистина съм търпелив и някои имат погрешна мнение, че съм мекушав Но това не означава ,че са в безопасност!
Прадядо ми е бил войвода, участник във въстания и в Освободителната война, ударил заслужен шамар на Захари Стоянов в Народното събрание, може ли аз да съм някоя мижитурка? Негов потомък!
Да,уважавам хората наистина и търпя грешките им, но само докато смятам ,че са хора
След това ставам непредсказуем!

Глътнал си е езикът от страх! Да ми пише подобно нещо в четири сутринта Или е бил пиян, или дрогиран Ако не е луд!
Живял съм в арменско семейство, на квартира Синът, ученик в Математическа гимназия се представяще за вундеркинд Веднъж реши да се избъзика с мен ,с една задача, която не можел да реши Без да знае, какво мога в математиката
Трудна задача наистина, но я реших, като на майтап Той се препарира направо След това исках, на шега , задачи ,които не може да реши Свъртваше обратно и изчезваше, без да отвори арменска уста....
И този! Мисли ,че като наблягам на Българска история от патриотизъм, не познавам в детайли друга история- Например на Рим, на ИРИ?
Седнал на краставичар краставици да продава ?Намерил къде е прародината на Българите? И като посочи мястото ,веднага ми стана ясно ,че има предвид Българите изселени от Стримон в Армения И на тази база Стримон бил арменски- където са изселени от Василий Втори арменци, на мястото на изселените от него Българи!
И на тази база прави заключение, че комитопулите са арменци?Че Сермон също е арменски?
Що за професор може да е такъв? Лишен от логическо мислене
Та, основното оръжие на един учен е логиката, а не папагалското повтаряне на всеизвестното!
Да, сега наистина трябва да трепери от страх и да се моли, да не ми се случи нещо!

Хубав ден, Милена!
цитирай
38. milenavarbanova9 - към leonleonovpom2
10.06.2019 19:52
То вече с камък да хвърлиш,професор ще удариш.Станаха повече от ромите.И учеността им е горе-долу еднаква.Всички те имат дипломи от Сорос.
Бог да пази България!
А,в един постинг тук прочетох:"България ще оцелее напук на самата себе си!"Забележителна фраза,изпълва ме с надежда!
цитирай
39. horos - Пелазги - Българи?
14.07.2019 17:53
Йордан Табов пръв предложи това тълкуване. Може да се мисли в това направление.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: milenavarbanova9
Категория: История
Прочетен: 775041
Постинги: 328
Коментари: 1804
Гласове: 1896
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031