Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.01.2020 16:08 - КОБНИЯТ ЧАС СЕ ОТЛАГА. АВТОР:МИЛЕНА ВЪРБАНОВА
Автор: milenavarbanova9 Категория: История   
Прочетен: 8928 Коментари: 32 Гласове:
9

Последна промяна: 14.01.2020 20:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   Скъпи приятели,
Питали ли сте се някога какъв е произходът на популярния израз "кобен час"? А на мрачната дума "прокоба"? Минавало ли ви е през ум какъв може да  е смисълът на странния младежки прякор на Йосиф Джугашвили - Коба? Дали тези слова в българския и грузинския език изобщо имат някаква връзка?
  
  Нека се спрем по-напред на ранния прякор на Сталин. Знайно е,че той е взет от добилия значителна известност роман на грузинския писател Александър Казбеги "Отцеубиец",издаден през 1883 г. Според някои днешни руски биографи на Сталин, еврейството в Русия,преследвано от всемогъщия диктатор, е разпространило мълвата,че значението на Коба е именно "отцеубиец", слух,който разчита единствено на неосведомеността и невежеството на нечетящия съвременен индивид. Елементарната логика сочи,че щом самите приятели и съмишленици на Джугашвили - неговата младежка компания - са му е дали този прякор,на който той с удоволствие е откликвал, следователно думата не би могла да означава "отцеубиец". Как ви звучи:"Здрасти,Отцеубиецо,добре  ли спа?Що не се отбиеш у нас ?" Всъщност Коба в романа на Казбеги, макар и второстепенно  действащо лице,е положителна фигура , смел и ловък планинец,защитник на онеправданите. Не той е отцеубиец,а тъкмо обратното  - той разобличава и наказва злодея, убил бащата на главния герой и хвърлил вината за деянието си върху сина.Така че в случая Коба  не е позорно и клеймящо слово. Но дали Казбеги е бил наясно с исконния смисъл на тази необикновена дума ? Дори да е така,той не я обяснява в своята творба.

  Опитите ми да намеря превод на словото "коба" в грузинските тълковни речници удариха на камък.Свързах се с двама грузински езиковеди,но те също нямаха отговор на тази загадка.Явно тя принадлежи на древна епоха и праезик,които са "terra incognita" за съвременните етимолози.Защото тая неведома дума подмолно е влязла в прастарата топонимия на света и съществува недокосната и неизследвана до ден днешен.
  
  Всъщност да се замисля за пръв път над нея,ме накара не прякорът на Йосиф Джугашвили,а названието на един тайнствен археологически обект край Ростов на Дон  - Кобяково городище. Това е огромна селищна могила,която се намира на десния бряг на Дон,между градовете Ростов на Дон и Аксай - подземно поселение с катакомби и странни лабиринти,с което са свързани зловещи легенди за златни съкровища и безценни писания,включително и мълвата за прословутия "Златен кон",тежащ седем тона, който казаците са отвлекли от турците след успешна битка.Не мит,а историческа истина е споменът за посещението на някакъв мистериозен италианец - Йосиф Балбао или Исафат Барбаро,през 15 век, който започнал да копае Кобяковото градище и май намерил това,което търсел,но целта на мисията му не били златни пари и предмети,а книги и карти. Археологическият обект край Ростов на Дон е сред най-известните в Русия,но въпреки това и досега не е точно датиран ( обитаван е през различни епохи,но първите му строители остават неизвестни),нито пък има еднозначно тълкуване на името му. Най-популярно е схващането, че то означава "собачье" - кучешко градище,вероятно поради звуковата прилика "собака"- "кобяк". Това тълкуване не ми се стори лишено от логика,защото в подземните ходове и пещери на изоставеното поселение, със сигурност са могли да намерят убежище глутници подивели кучета.Помислих и за кинокефалите - човеците с кучешки глави,които едва ли са само плод на въображението на древните автори...

  Образът на кучето донякъде съответства и на израза "кобен час",защото египетският бог Анубис е изобразяван винаги с глава на чакал.

  Интересно е,че един половецки хан,нападнал Рус през 12 век,комуто дори е посветен кратък стих - като удар с бич - в "Слово о полку Игорове",се е казвал Кобяк.Това е и често срещано фамилно име в днешна Русия.Хм, собака - защо не ?
 
 Но после решително отхвърлих тази хипотеза.Да,на руски "куче" е "собака",но на останалите езици,включително древните,названието на кучето твърде малко напомня "коба". А градове и места,носещи името "Коба" има навсякъде по света:

 КОБА - град протомайа в Мексико
 КОБЕ - Япония
 КОБАНИ - известният кюрдски град в Сирия
 КОБРИН - Беларус
 КОБЛЕНЦ - Германия
 КОБЕЛЯКИ - Полша
 КОБУРГ - Германия
 КОБЛАХ - Австрия
 КОБЛЕВО - Украйна
 КОБАРИЯ - Словения
 КОБУЛЕТИ - Грузия

  В днешния свят само едно животно продължава да носи неизменено името си с корена ""КОБ" - кобрата,свещената змия.Тази,от чиято страховита качулка,разпъвана в миг на ярост, е копирано загадъчното покривало за глава на египетската върховна каста.КОБРА означава "змия,посветена или произхождаща от Ра" - царствена,божествена змия.От нея иде словото "кобвам се "- раждам се.От нея иде и злото в света - прокобата.


Странно,но някои видове риби,поради черната си окраска,са наречени с имена с общия корен "коба На арамейски,а може би и на древнотракийски, "черен" ще рече "ком". Дали не е трансформация на "коб"?

  Змията се придвижва,извивайки се. Българският език,този древен кивот,пълен със съкровища,ни предлага думата "кобилица".Защо това оръдие се нарича така?Защото е извито,има вита форма.Но забележителното е,че на гръцки ( а това всъщност е древнотракийският език) думата "извит" се превежда като "КАБИЛИ".

  Попадението е в десятката,защото веднага ни дава точния отговор на въпроса какъв е смисълът на името на древното тракийско селище Кабиле.А оттам ни препраща и готов превод на названието "кабили" на древната североафриканска общност,над която от векове се извършва зверски,от никого нечут ,геноцид от страна на  придошлите араби.Плиний Стари свидетелства,че кабилите,ведно с други народи от средиземноморското и донякъде от атлантическото крайбрежие на Северна Африка,произхождат от "гетулите". Историците тепърва - ако човечеството оцелее - с почуда ще установяват близката връзка на тези "гетули" с ханаанските и тракийските гети.

 Тук ще отворя скоба,за да припомня нещо,което многократно съм споменавала в публикациите си - на санскрит "гетики" означава "конници". Клавдий Птолемей в Книга IV на своята "География"почти наготово ни поднася знаци за произхода на гетулите от атлантите.Другото название на Атлантида е Посейдония,а в митологията конят е животно на Посейдон,бога на моретата.На "гръцки" ( надявам се,ясно е защо поставям кавичките") жребец е "кон",а КОБИЛА -  "маре". Според мен словото "маре"не идва от "майка",а от "море" - т.е.животно ,дошло от морето,от презморска страна.Думата "mare" означава "море" в Италия,заселена с тракийски народи,а в Гърция тя се е запазила само в този бегъл,трансформиран образ. Коните,споменавани от множество древни историци,като "тракийско" или " италийско " племе,следователно не са само един,а цяла група тракийски народи - "конници"-"гетики",конни народи.
  Има обаче още една прелюбопитна подробност - на арамейски "maroce" ще рече "гущер". Може би още по-точното,но вече забравено обяснение на думата,е морски змей.Освен че хвърля светлина върху името на държавата Мароко, арамейското понятие ме навежда на мисълта,че традиционната метафора "буен расов кон" - "огнен змей" съвсем не е случайна,а е спомен за рождеството на коня като някакъв изключително сполучлив хибрид.

  Но да се върнем в основния разказ - кои тогава са Кабирите,Великите Самотракийски Богове?
 
 Важни митологически и исторически податки открито свидетелстват,че става дума за прадревни змиевидни създания,а не за антропоморфни божества. Най -известен сред тях е разказът на Плутарх в Животописа на Александър Велики.Според легендата,която писателят препредава и която е била усърдно разпространявана от самия Александър, Олимпиада,жрица или посветена в мистериите на Великите Кабири от Самотраки,го е заченала в любовните обятия на грамаден змей.Това бил Зевс-Амон и той гневно ослепил Филип,който надзъртал през ключалката.Но Зевс е титан,а богът,обладал Олимпиада, явно е имал същностна форма на рептил,змия,гигант.Гигантите са различни от титаните,те са техни вечни врагове и само нашата забрава и невежество поставят знак за равенство между тях.
  
 Древните извори ни уверяват,че някога под небето се е разпростряло господството на рептилите.Гигантомахията едва ли ги довършила изцяло.Оцелелите слезли под земята.Но има и цяла човешка раса,създадена от драконови зъби - "човечество на Кадъм". То ли е посяло кобните градове по света,чиито имена съдържат корена "КОБ"?

  "Змей", "Змия", "Дракон" ли е първоначалният смисъл на името на град Кабул,столица на Афганистан и на връх Кабул в България?

 Един любопитен елемент в тази мозайка от имена,ме кара да насоча вниманието си към него. Името на острова и държавата Куба  - дали и то не е леко видоизменен вариант на "КОБ"? Справочниците ни оставят  не раздвоени,а разтроени - странното название произхождало от древния език на изтребеното коренно население и означавало "хубаво място за живеене",но...можело и изобщо да не означава подобно нещо.Името на острова и държавата произлизало от това на селцето Куба в окръг Бежа,Португалия.Но кой да ти каже...съвсем възможно било тая следа да е пълна фантасмагория.
  Е,по-ясно обяснение от това наистина не бях срещала.Проверих кога е основано португалското селище с идентично име - "през 1782"! Явно,то не можеше да е кръстник на карибския остров и държава.Но някаква връзка имаше,защото села,градове и реки с това име изобилстват по земното лице.Ето някои от тях:

 КУБА - град в Азербайджан
 КУБА - село в Кабардино- Балкария,Баксански район
 КУБА - аул в Лакски район,Дагестан
 КУБА - название и език на етническа група в ДР Конго,създала свое царство в Централна Африка,просъществувало от 17 до 19 в.
 КУБА - приток на р.Серга в Русия
 КУБА - приток на р.Чемала в Р Алтай,Русия
 КУБАН - известната река в Северен Кавказ

  Идентичните названия на тези топоними и хидроними,пръснати по света, са явно доказателство за еднакъв смисъл на понятието.Това,че древното значение не е известно, а битуват някакви небивалици за произхода им,не ги прави по-малко тъждествени.Забравата и различните обяснения говорят само за едно - понятието принадлежи на древна цивилизация,чиито видими знаци са заличени отколе на земята.Средоточието в Кавказ на названия като "куба" и "коба" свидетелства,че въпреки малката разлика в произношението,смисълът е един и същ.

  Санскритските имена Кабир и Кубер,както и фамилното име Кубиар,носено от един от най- знатните древнобългарски родове, със сигурност са смислово свързани с понятията "куба","коба" и божествените Кабири.Санскритският речник определя смисъла им като "светъл","висш","богат,"божествен".Обратно - на турски език "kabir" означава буквално "гроб",което съответства на арабското Kabbe ,а също и на "cave" - изба,кухина,пещера в много европейски езици.Впрочем произходът на думата "кафе" навярно е същият,заради черния цвят на напитката."Кабала"  се нарича окултната наука,чиято истинска същност е забранена за хора без "синя кръв"( "кобалт"?).
 
Но защо е това противоречие между санскритските и другите понятия?Откъде се е взела тая полюсна противоположност в смисъла им?

Струва ми се,че отговорът на този въпрос се крие в смяната на цивилизациите и доминиращите възгледи в света.Когато титаните побеждават рептилите,когато боговете на свой ред се възцаряват на земята и я предават в наследство на ариите,техните потомци, настъпва по- добра и хуманна епоха, мракът отстъпва пред светлината и старите слова,отразяващи характера на божествата,се изпълват с нов смисъл.Черното започва да се превръща в бяло,защото бели са боговете на новата епоха.Уви,разцветът й е бил кратък,злото отново  е се е разбунтувало,а днес то е в стихията си.Предтечите и героите на нашия български народ обаче винаги са били борци срещу мрачната заплаха на Змията,разобличители на нейните прокоби.Затова ни залива адската омраза - нейна и на нейните слуги.

 За преобръщането на ценностите в епохата на боговете има едно тържествуващо докателство.То е скътано в речта,в езика - най-сигурното скривалище,най- надеждната поща,чрез която посланията на божествените покровители стигат до нас.Словото е нетленно,следите,оставени в думата,са вечни.Но те се виждат и чуват само от този,който има очи и уши за тях.Прочетете обратно - отзад- напред думите "КОБ" и "КАБ"!Получава се "БОК(Г) и "БАК(Г) - названието на новите властелини на Земята - боговете.Това не е само българско,а световно слово. Произношението на "г" като "кхг" е отбелязано от древните автори и съществува в множество транскрипции на думата.Хилядолетия по-късно, в тюрко-арабския жаргон, се появява "бок" като скверно понятие.Това е известен и обяснен от езикознанието опит на примитивните завоевателски народи,да омърсят и десакрализират светая светих на древните цивилизации.Змийско ухапване.

"КОБ" според българските тълковни речници, е корен,съдържащ идеята за смърт,съдба,време.Уверена съм,че колкото  по-дълбоко вникваме в скритите тайни на Змията,колкото повече я разкриваме,толкова по-уязвима и безсилна става тя.Нашето проглеждане за най-древната история, е серум срещу смъртоносната й отрова,по-ефикасен от директната битка с нея.То ще промени съдбата на планетата,ще отмени злокобната присъда над човешкия род.Всяка порция знание на човека отлага неговия кобен час.

 
  

 ВСИЧКИ АВТОРСКИ ПРАВА СА ЗАПАЗЕНИ!

 
 


 



 
 

   



Гласувай:
9



1. krumbelosvet - Саби-змий
13.01.2020 16:49
Поздравления за интересния текст.
"Саби-змий на кръста" пише Ботев.
А от цигани гостували в Индия съм чувал, че там змията е "САП", като нашето "сопа" и както ние викаме на дългите дръжки на някои инструменти.
Не е изключено "САП" да произхожда от пра-старото "КОБ", КОБА, кобилица. И оттам коб-ра, царската змия.
цитирай
2. krumbelosvet - Но като че най-точно и дълбоко е прозвището на Сталин - Коба.
13.01.2020 17:26
Изключено е да е нямал от ранна младост ГЛАВНОТО си качество - СПОКОЙСТВИЕТО (отбелязано от Чърчил), с което е способен да подготви и да изчака момента за ПОБЕДАТА, за тържеството над врага.
цитирай
3. krumbelosvet - ПП
13.01.2020 17:28
Нямате тагове и губите "подобните постинги", които може би са нещо като реклама
цитирай
4. milenavarbanova9 - Благодаря,krumbelosvet,
13.01.2020 18:09
Ще поставя тагове,това е важно.Ако желаете,хвърлете поглед на последните няколко абзаца, малко ги промених.
цитирай
5. milenavarbanova9 - към leonleonovpom2
13.01.2020 18:40
Здравей,Иване,
Моля те,извини ме за огромното закъснение,с което отговарям на коментара ти!Знаеш как е - жена,която се връща при близките си и от работа и туткане няма време за нищо.Времето наистина сякаш се изпари и трябваше да тръгна обратно,без да съм изпълнила и една десета от плановете си.После пък нямах Интернет.Но нищо не ме оправдава.
Искам да знаеш,че от много отдавна,наистина от цяла вечност,не съм прочитала за себе си такива хубави приятелски думи,с каквито ти насърчи работата ми в навечерието на празниците.Едва ли ги заслужавам.Но с цялото си сърце отправям същите пожелание към теб и семейството ти! Нека Лето Господне 2020 бъде щедро към добрите хора и към народа български!
цитирай
6. milenavarbanova9 - Към didanov
13.01.2020 18:45
Приемете сърдечната ми благодарност за чудесното пожелание,което ми отправихте през Коледните празници! Наистина родната земя лекува раните и вдъхва живот дори когато е така изтерзана.Желая ви успехи и радост през Новата 2020 година!
цитирай
7. eva666 - ?
13.01.2020 21:17
krumbelosvet написа:
Изключено е да е нямал от ранна младост ГЛАВНОТО си качество - СПОКОЙСТВИЕТО (отбелязано от Чърчил), с което е способен да подготви и да изчака момента за ПОБЕДАТА, за тържеството над врага.

цитирай
8. eva666 - милена, чудесна приказка отново..
13.01.2020 21:20

пожелавам ти и аз многоо нови успехи,щастие и радости
през Новата 2020! твоите думи/ и силно чувство/ ме карат
да се усмихна,и..очаквам, по хубави дни за нашата Родина..
благодаря ти,и сполай ти за таланта!
/ юлия
цитирай
9. milenavarbanova9 - Скъпа Юлия,
13.01.2020 23:14
Честита Новата 2020 година!
Благодаря ти и пожелавам щастие и успехи на теб и всички твои близки!
цитирай
10. leonleonovpom2 - За много години Милена!
13.01.2020 23:52
Разбира се, че няма как да подмина с мълчание написаното от тебе! Харесвам творческия подход във всяка дейност, особено в писането! А ти се изявяваш като майстор в тази насока, така ,че изразеното в коментара по твой адрес е напълно заслужено!

Желая ти много здраве и нови Творчески успехи!

ПП- Сталин наистина има характера на кобра Стои, изчаква, наблюдава и изведнъж нанася светкавичен, премерен удар Разбрал намека, той с удоволствие приема прякора!
Някои подценяват Сталин Но той е бил изключително начетен Пълен отличник е в семинарията Лесно и бързо възприемал всичко прочетено
Веднъж попитали Жуков,подигравателно, какво е разбирал Сталин от военно дело, след като е главнокомандващ? Той станал много сериозен Казал ,че в началото Сталин само слушал внимателно и не взимал участие в обсъжданията на Генералния щаб Но много бързо научил тънкостите и от разпорежданията който давал като главнокомандващ , нямало дори едно погрешно/ за разлика от Хитлер/Всичко в тях било на ниво!
цитирай
11. anonimen65 - zemiata ni
14.01.2020 04:27
v dalbochina vse oshte ne e izterzana i bideiki varhu neia za dni tia ni zarejda s neinata sila s koiato sme rasli.'kamakat si teji n amiastotolite po sveta sa izcheznali a sa ostanali tezi na mesto.e sega mai tsiganite shte ostanat na nashite mesta
цитирай
12. milenavarbanova9 - към leonleonovpom2
14.01.2020 09:27
Иване,благодаря ти за топлите думи и интересния коментар! Аз изпитвах ненавист към Сталин,но последните изследвания на руските историци разпръскват заблудите и дезинформацията.Тепърва ще научаваме нови неща.Хубав ден!
цитирай
13. milenavarbanova9 - до анонимен65
14.01.2020 09:34
Благодаря Ви за коментара.Тежко,адски тежко е да стоиш с отпуснати ръце в чужбина и безсилен да наблюдаваш поругаването и разпродажбата на родината.Превръщането й в световен боклучарник,циганската престъпност ,която вилнее в нея.При това всички пътища за връщане на емигрантите са отрязани,мерзка лъжа е,че им се предлага работа,а те не щат да си дойдат!Не може повече да търпим,трябва да спрем тоя ужас!
цитирай
14. milenavarbanova9 - до г-н Щапаров
14.01.2020 09:54
Здравейте,г-н Щапаров,
Благодаря Ви за коментарите.Пуснах и двата - първия снощи,а втория - тази сутрин,но виждам,че не са излезли. Простете,но наистина не е по моя вина.Бях принудена да сложа тая модерация,някакъв психопат пишеше скверности под моите постове,но тя наистина не функционира добре.Махам я - бихте ли написали отново коментарите си?
цитирай
15. dobrodan - Отлична работа, Милена,
14.01.2020 12:31
позволявам си да добавя възможни две значения на корена каб/коб - голям, главен. Пропуснала си каба-гайдата :), възможно е такъв корен да е от времето на ностратическия език. С промяна на гласната се получават още възможности - кебе, кубе, а ако потъмним съгласната б, ще стигнем и до капитан, капудан и много още...
Успехи през 2020-та година!
P. S. Относно Сталин... абе недей. Руснаците да си го хвалят колкото си щат... още му ядем попарата. Педерастичен алкохолизиран сатана. С три думи.
цитирай
16. milenavarbanova9 - към добродан
14.01.2020 12:45
Благодаря ти за коментара и добрите думи! Честита Нова Година!
Разбира се,че личността на Сталин никога няма да се приема еднозначно.От демон и сатана до неподкупен бранител на руския народ,който тайно е защитавал православието.Тепърва ще си създаваме преценка,защото като знаем в чии ръце е пропагандата....
цитирай
17. eva666 - сакън,милена,ти си дост Личност,историк, ерудиран документалист..майка, жена..моля тЕ!!
14.01.2020 14:07
P. S. Относно Сталин... абе недей. Руснаците да си го хвалят колкото си щат... още му ядем попарата. Педерастичен алкохолизиран сатана. С три думи./

и Сталин и Хитлер ,са марионетки в Г.Игра,
на световната Крипто Клептокрация..
т.н..галено..Кукловоди..
цитирай
18. milenavarbanova9 - Отново привет,Юлия,
14.01.2020 14:20
Не се страхувай,аз не съм защитник на Сталин,пък и интересите ми на историк са далече от епохата на Сталин.Казах само,че и тези,които най-яростно го клеймят в Русия,не са цвете за мирисане.Ако Троцки или Яков Свердлов го бяха преборили за властта,щеше да е още по-лошо,нямаше да го има руския народ.Това обаче не прави от мен сталинистка,напротив,семейството ми е пострадало от българските сталинисти.А впрочем знаеш ли,че Кристалина Георгиева всъщност е кръстена Сталина Георгиева.Ето ги сталинистите в сегашната им битност на либерални олигарси.
цитирай
19. milenavarbanova9 - КЪМ ЧИТАТЕЛИТЕ:
14.01.2020 14:36
СКЪПИ ПРИЯТЕЛИ,
НАПРАВИХ ДОПЪЛНЕНИЯ КЪМ СТАТИЯТА,МИСЛЯ,ЧЕ СТАНА ПО-ИНТЕРЕСНА И ЗАВЪРШЕНА.
АКО ИМАТЕ ВРЕМЕ И ЖЕЛАНИЕ,ХВЪРЛЕТЕ Й ОЩЕ ЕДИН ПОГЛЕД.ПРИЯТЕН ДЕН!
цитирай
20. krumbelosvet - Ами
14.01.2020 15:52
скоба?
цитирай
21. dobrodan - Не се стърпях :), пак ще ти припомня
14.01.2020 19:12
за "Документите Тера",Terra docs. Не си рекла, не съм ти ги пратил :).
Има поразителни паралели с шумерските записи и на всичко отгоре синът на Боян-Имен излиза като малко змийче от окото на риба (в "тюркофилските книги" така пише)...
Да се смее ли човек, да плаче ли. Зиези...Зияджи... Синът на Змията... от който са българите (не е тоя от синовете на Ной, преди него е имало и други... И българи, и потопи...).
цитирай
22. milenavarbanova9 - към krumbelosvet
14.01.2020 20:21
Ако не е шега,бих отговорила,че на пръв поглед идва от "извит".
цитирай
23. milenavarbanova9 - към добродан
14.01.2020 20:35
Да,интересува ме.Ще го уговорим преди следващото ми връщане.Впрочем не бих ли могла да намеря книгата в библиотеките - например - може би в НБКМ?
цитирай
24. dobrodan - Надали :):):). В електронен вид не е трудно да се намери все още,
14.01.2020 20:51
но на хартиен носител :(. Колко хора биха чели изобщо такива неща...днес...в България...
цитирай
25. didanov - здравейте Милена
17.01.2020 00:50
да се включа и аз с малко закъснение:) разтършувах се малко и стигнах до извода, че би трябвало да разделим Коб(а) от коб(ила, лица) и както и от коб(ра). Ако приемем, че това са древни думи, то при първата съгласните са К и Б, при втората К, Б и Л, а тратата К,Б,Р тоест има първична разлика. Съгласен съм, че КОБ е свързано със съдба и смърт дори - думи като прокоба, злокобен, кобен доказват това. Прякорът на Сталин (което също е прякор) е по-скоро в резултат на лирическия герой от книгата, отколкото някакъв друг смисъл, макар, леон да е прав, че той е бил като кобрата - безпощаден, потаен и с пронизващ поглед. Говори се, че даже великия Меснер не издържал на погледа му. Колкото до кобрата, мисля, че произхода на името е латински, но змията като древен символ винаги е присъствала. Кобра и кабири може и да имат връзка, макар и неясна. Кобила, Кабиле ги свръзвам и с Кибела, а кобилицата има доста интересна история за която мисля да пусна постинг. Кабили са едни от известните берберски племена с европейски произход, собствена азбука и древни обичаи.
Относно обратния четене на КОБ, като БОК(Г) е напълно възможно, защото предците ни са писали преди от дясно на ляво, или ако става дума за пиктограма, може да се чете по различен начин.
Думичките с КУБ може би имат своя отделна история, която си струва да се проучи по-задълбочено. Поздрави!

цитирай
26. milenavarbanova9 - Здравейте, благодаря за коментара!
17.01.2020 10:34
Ще се радвам да прочета статията Ви за кобилицата.Бих Ви помолила да ми пишете къде да я потърся.Колкото до куб,забележете,че Кабето в Мека представлява куб.Аз също съм предположила,че приятелите на Сталин(Джугашвили) не са знаели точното значение на Коба и за тях това е напълно ласкателен прякор. Кабилите,както съм писала,са народ,който произхожда от гетулите.Не зная дали сте прочели пожеланията ми( по-горе в коментарите) към Вас.Отправям Ви ги отново,с извинението,че отговорих така късно на коледния Ви поздрав! Желая Ви хубави събота и неделя!
цитирай
27. didanov - БЛАГОДАРЯ ЗА ПОЖЕЛНАИЯТА!
17.01.2020 14:27
вчера постнах за кобилицата, информацията обаче не е обширна :)
цитирай
28. leonleonovpom2 - Здравей, Милена!
17.01.2020 21:36
Коментирах при Делян / Диданов/ за кобилицата Че всъщност идва от кобила !Обърната, тя има вид на връхната част на кобила,в ниската и част сяда ездачът!
Кой знае защо ,той я прие за змия?
Да и змията прави такива извивки ,но името й няма общо с нея
Кобила, по - добре знаеш от мен ,че я има в латинския, както овца и агне!
Конен народ като Българите, да завма думи от чужд език за животни ,които ползва и отглежда е смешно !
Това говори за общност с римляните, поне аз така го схващам!

Хубава вечер!

Допълнение-Всъщност, написал съм зума, вместо дума и не съм забелязал грешката Делян е тълкувал зума Да, в селата казват на змия-зъм, явно също много стара дума, гихпично Българска А типичните при движението на змия извивки са маркирани в името й- например на френски е серпан Оттук пък можем да си правим извод за .....сърп!? Също много стара дума
Ти си на ход, Милена!

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
29. milenavarbanova9 - Здравей,Иване,
18.01.2020 09:42
Направил си истинско откритие с обяснението откъде всъщност произхожда serpent(serpente) в латинските езици.Да,кобилицата напомня профила на коня и думата "кобилица"би могла да произхожда от "кобила", но аз реших,че и двете понятия произхождат директно от "коб".Защо? Защото иначе кобилица можеше да се нарича и "коня", "конка" или нещо подобно ( за да избегнем "конница").Защо се нарича тъкмо "кобилица"?В текста съм се опитала да изясня произхода на кобилата,въпреки че изглежда фантастично. А за сърпа имаш пълни основания.
Бих искала да прочета статията на Диданов за кобилицата,но не разбрах къде да я намеря.Моля те,кажи ми.Сърдечен поздрав!
цитирай
30. leonleonovpom2 - Благодаря ти ,Милена!
18.01.2020 13:58
В спора се ражда истината! В културния ! Когато работиш в неизследвано поле, може да сгрешиш Все едно си в минно поле!
Лесно се цитират източници, но само с тях няма развитие Който се е занимавал с наука знае ,че те стоят в началото на изследователската работа, на най- ниското стъпало- Литературна справка! От Тях нататък почва истинското изследване Постигал съм резултати, дори обратни на описаното в " източниците" И потвърдени в практиката
Що се отнася до историческите източници, те ,за разлика от тези в точните науки няма как да бъдат проверени и доказани Впрочем има метод- да се сравнят поне три паралелни източника и чрез анализ ,да се извлече процент истина от тях! Цяла книга мога да напиша по темата, но има смисъл , ако съм в нормална среда Иначе не си струва
Така се и отказах от голям материал за Анхиалските монети Бях страхотно подготвен, знания за монетите, комбинирани с познания по романските езици Но......махнах с ръка! Ресто, не струва!

Надявам се, че ми разрещаваш да публикувам последния ти коментар в моя постинг

Дилян ,темата му може да намериш със заглавието" Българската кобилица" Ето и линкът към нея:

http://didanov.blog/history/2020/01/17/bylgarskata-kobilica.1692369
цитирай
31. milenavarbanova9 - Благодаря ти за коментара,
18.01.2020 15:06
Разбира се,че можеш да публикуваш моя коментар!
За грешките в изследователската работа,си напълно прав,но който приема,че може да да сгреши( а това е неминуемо),не се бие в гърдите,че е патентовал "истинската българска история" и не плюе учени като П.Добрев ,които не са лъжица за неговата уста ( сещаш се кого имам предвид).
Благодаря за линка, бях помолила самия Диданов,но е пропуснал да ми го съобщи.
Хубави събота и неделя!
цитирай
32. drevnata - Български тълковен речник
19.01.2020 06:55
Не е нужно да се ходи надалече за да се изтълкува правилно думата коба. Чисто българска.
Коба-прокоба
Кобен- предвещаващ нещо лошо
Кобилица- освен извито дърво с длабове има и значението на лост на везни
кобя- предсказвам нещо лошо
"Дошли с кобилица" е означавало, че предстои раждане та са дошли да викат бабата да бабува
Нека да си останеме с последното защото годината е млада да е нещо хубаво, а не прокоба!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: milenavarbanova9
Категория: История
Прочетен: 774689
Постинги: 328
Коментари: 1804
Гласове: 1896
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031