Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.11.2019 15:20 - РАЗБУЛЕНА Е ЗАГАДКАТА НА ИМЕТО АТЛАНТИДА!НАПРАВИХ ГО ЧРЕЗ БЪЛГАРСКИЯ ЕЗИК! АВТОР:МИЛЕНА ВЪРБАНОВА
Автор: milenavarbanova9 Категория: История   
Прочетен: 4369 Коментари: 25 Гласове:
11

Последна промяна: 22.11.2019 21:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

СТАТИЯТА  Е ПУБЛИКУВАНА ОТ НЯКОЛКО БЪЛГАРСКИ МЕДИИ И ПРЕПЕЧАТАНА В ЧУЖБИНА.
ВСИЧКИ АВТОРСКИ ПРАВА СА ЗАПАЗЕНИ!

Днешният човек е свидетел на една все по-очевидна трансформация на митологичното  - с взривното развитие на технологиите и техническия прогрес,все повече разкази за далечното минало на света придобиват и правдоподобност и напускат периметъра на "измислицата"и "легендата",за да заемат своето място в реалната,доскоро упорито отричана и укривана,най-древна история на човешкия род.Нищо чудно,че днес Атлантида изглежда по-жива от всякога.Едва ли има ерудиран,надарен с любознателност и въображение,наш съвременник,който да не се е замислял над съдбата и причините за потъването на "изгубения континент".В съответствие с пророчеството на Едгар Кейси,ние сякаш всеки момент очакваме Атлантида да изплува от океанската бездна - почти непокътната,с прекрасно обработените си градини,пълни с невиждани плодове,с лесовете си,в които бродят слонове,с конценричните канали и земни насипи на главния си град,с великолепния храм на Посейдон,нейния бог и патриарх - точно такава,каквато я описва Платон в диалога "Критий".
Но ако океанологията,археологията и геоморфологията трупат все повече доказателства за действителното съществуване на потъналия във водите на Атлантическия океан континент,езикознанието никак не напредва в разбулването на загадката на името "Атлантида".
До този момент.
Първата крачка в разгадаването на това име направих,когато открих точния превод на тайнственото название "пеласги"- "народът",който,според древните историци,пръв е населил Средиземноморския басейн и принадлежащите му територии и е дал цивилизационния си модел на народите,които днес ги обитават."Пелагос"на гръцки означава "море",но гърците наричат с тази особена дума преди всичко Бяло море."Пелагея" обаче означава "морска",както и "отвъдморска","презморска" земя.Трябваше само да заменя "п" с "б",защото гърците често заместват с "п" звука "б" в тракийския и българския език,за да открия за коя "морска "земя всъщност е създаден този древен термин.Това можеше да бъде само Атлантида - "Белагея" - Бялата морска или отвъдморска земя,чиито синове съвсем не са загинали наведнъж и вкупом,както доскоро си представяхме.Атлантида е била планетарна цивилизация и нейни колонии са съществували навсякъде по света,но в най-голяма концентрация те са се намирали в регионите,близки до континента-майка,в това число и в Средиземноморския басейн.Тук оцелелите атланти са влезли в контакт най-вече с народите от тракийския блок,като са се смесили кръвно и културно с тях,предавайки им основните си знания и понятийната си система,което означава и езиковия си фонд.В бъдеще ще откриваме все повече думи от тракийския и българския речник,които имат атлантски произход - "камък","канара",а както сега ще видим - и "море".
"Пеласгите"или "беласгите" са създатели и царе на първите тракийски царства и родоначалници на първите тракийски династии,както убедително свидетелстват Аполодор ("Митологическа библиотека") и Диодор Сицилийски ("Историческа библиотека").
Следователно "пеласгите"("беласгите") не са определен народ,а с това понятие древните автори са означавали атлантите и техните потомци,вече смесили кръвта си с тази на окръжаващата ги нова човешка раса - и в най-голяма степен - на тракийския етнос."Беласги" те се наричат,защото имат бяла кожа,но от новото човечество ги отличава и друг характерен физически белег - грамадният ръст,който обаче с течение на хилядолетията и смесените бракове,все повече се приравнява към обикновения човешки ръст.
"Пеласгите" ("белите"),са и първите заселници на Палестина,чието име произлиза от тяхното название.В "Петокнижието"обаче Мойсей назовава доминиращия ханаански народ с понятието "амореи". В "Числа"(гл.13) пророкът пише,че още докато евреите се намират във Фаранската пустиня ( поради тегнещата над тях забрана да навлязат в Ханаан),той изпраща 12 съгледвачи,по един мъдър мъж от всяко еврейско коляно,за да разгледат Обетованата земя и людете,които я населяват. При завръщането си,съгледвачите докладват:
"(...)И разказаха му,думайки:Ходихме в земята,в която ни изпрати и наистина там текат мляко и мед,ето плода й( съгледвачите показват един грозд,толкова голям и тежък,че двама от тях го носят на върлина,а също нарове и смокини - М.В.)"
"Людете обаче,които живеят в земята,са силни и градовете укрепени и много големи,там видяхме още и Енаковите синове( исполини - М.В.)"
"(...)всичките люде,които видяхме в нея,са превисоки мъже."
"Там видяхме исполините,Енаковите синове от исполинския род и пред тях нам се виждаше,че сме като скакалци,такива се виждахме и на тях".
В "Числа" и "Второзаконие" Мойсей описва как евреите,с помощта на своя Бог,унищожават напълно последните две аморейски царства - на есевонския цар Сион и на васанския цар Ог,исполин,чието грамадно и луксозно желязно легло впоследствие запазват като своего рода "музеен експонат".Мойсей изтъква,че поданиците на Ог се наричат "хореи"(букв."хора") и "едреи"(букв."едри",великани) и че евреите завладяват 60-те им градове,в това число главните - Едреи и Села( букв."село","селище") - прославения днес туристически обект Петра в Йордания.
При тези езикови сходства ( съвсем неслучайни) и описания на външния вид на "амореите"  и на тяхната цивилизованост,можем ли да дешифрираме смисъла на понятието "а-мореи"?Да,разбира се: то може да означава само "отвъдморски",презморски" и е буквален превод на словото "атлант","атлантски" - "А-ТАЛАС",като "талас" (море) е всъщност тракийска дума, запазена и днес в нашия език в смисъл на "вълна". "А-морей" и "а-талас" са еднозначни понятия,базирани на древните синоними море и талас ( море,вълна).
Ето че хилядолетната загадка на произхода и смисъла на понятието "Атлантида" е разкрита - отново чрез българския език - един древен и универсален шперц,проникващ в най-дълбоките тайни на времето.

       
image ОтговорПрепращане
             
           
                                   



Гласувай:
11



1. milenavarbanova9 - КЪМ ЧИТАТЕЛИТЕ:
22.11.2019 16:12
УВАЖАЕМИ ПРИЯТЕЛИ, В СТАТИЯТА СИ ЗАЩИТАВАМ СЪЩИТЕ УБЕЖДЕНИЯ,КОИТО СЪМ ПУБЛИКУВАЛА В :
1.ГЛ."ЧУДОВИЩА И МАШИНИ" ОТ "КНИГАТА "АТЛАНТИ И ЧУДОВИЩА"( септ.2018).
2.СТАТИЯТА "КОИ СА ПЕЛАСГИТЕ,БЯЛА ЗЕМЯ"(БЛОГ.БГ,В.СЛОВОТО ДНЕС -СБП)
3.СТАТИЯТА"БИБЛЕЙСКИ СВИДЕТЕЛСТВА ЗА ИЗТРЕБЛЕНИЕТО НА АТЛАНТИТЕ"(БЛОГ.БГ)
4.СТАТИЯТА"БИБЛЕЙСКИ ПАЛЕСТИНСКИ ГРАДОВЕ С БЪЛГАРСКИ ИМЕНА"(БЛОГ.БГ И МН.НОВИНАРСКИ САЙТОВЕ )
5.СТАТИЯТА "ВЕЛИКОТО ИМЕ НА ОДРИН И ОДРИСИТЕ" ( БЛОГ.БГ И В.НОВА ЗОРА)
6.В МНОЖЕСТВО УЧАСТИЯ В ПРЕДАВАНИЯ НА ТВ ВРАЦА И ПРЕДАВАНЕТО "ЗНАЦИТЕ" НА ТВ ВОЕНЕН КАНАЛ
цитирай
2. blackpredator - абе като гледам и чета,
22.11.2019 16:27
с тоя "древен и универсален шперц", малко е златото у сейфа..
в кушията на историческите чудеса, не мога да фана кой ще е на финала
ти, или Спароток?!!!
цитирай
3. milenavarbanova9 - Истината за България, за нейната ...
22.11.2019 16:49
Истината за България,за нейната история и език,съществува независимо от мен или от Спароток.А става все по-очевидно,че народът ни е имал велики културни достояния в миналото и те не заслужават гаменско отношение.Не ми е известно Спароток някога да се е занимавал с континента Атлантида и неговото име.Напротив,в задочен спор с мн,напълно е отричал самото съществуване на атлантска цивилизация.
Така че не мога да разбера защо го споменавате тук.
цитирай
4. blackpredator - да ме прощаваш мила,
22.11.2019 17:04
ама тая "Истина за България" дето АтланТидчески сервираш,
някакси ми напомня скеча на Мамалев-"..международно ми звучи"
не се заяждам, трудно е като кажеш балканското ракия, да обявиш
турците най-малкото за илири с тяхното йени ръкъ
щото звучало
а това - ВСИЧКИ АВТОРСКИ ПРАВА СА ЗАПАЗЕНИ!
е просто неуместен блогов виц..
цитирай
5. milenavarbanova9 - Само те питам и това приключвам - ...
22.11.2019 17:18
Само те питам и с това приключвам - къде са твоите статии,за да ги прочета.Не пиши повече празни приказки в блога ми.
цитирай
6. blackpredator - колежке,
22.11.2019 17:34
аз съдя само за обувките..
цитирай
7. rustam - Г-жо Върбанова,
22.11.2019 20:16
какви "авторски права", какви пет лева. Регистрирайки се в тази платформа, Вие слагате отметка, че сте съгласна с "Общите правила", а в тях черно на бяло е написано, че, правейки си акаунт тук, приемате безусловно факта, че всички Ваши публикации тук са собственост, повтарям собственост на Инвестор. Те могат да ги тиражират, препечатват, продават и т.н.
Е, ясно е, че както повечето българи, когато става дума за нещо безплатно, не сте ги прочели. Само че, безплатни обеди няма.
цитирай
8. milenavarbanova9 - Огромната част от работите ми са ...
22.11.2019 20:27
Огромната част от работите ми са публикувани и другаде - във вестници,списания и пр.При това положение Инвестор как ще ги продава?.
цитирай
9. eva666 - определено,колегата Мултиблогър, малко е чел, и 3 вагона книги ,не са му били достатъчни
22.11.2019 20:30
Здравей,Милена, на верен Път си, ние жените ,имаме по фина интуиция,
а, това е особено важно в материята, където си дръзнала, да разбулваш..История..
и,аз съм чела поТемата ,освен Платон, и в по нови времена и Едгар Кейси
изследванията и твоят труд са похвални, но тук ,с тази лаеща..аудитория
ще изхабиш мн нерви и време...
Успех, ти желая ,Милена,и заедно ще прескочим някой ден до Атлантида..
лека вечер, Юлия

/В съответствие с пророчеството на Едгар Кейси,ние сякаш всеки момент очакваме Атлантида да изплува от океанската бездна - почти непокътната,с прекрасно обработените си градини,пълни с невиждани плодове,с лесовете си,в които бродят слонове,с конценричните канали и земни насипи на главния си град,с великолепния храм на Посейдон,нейния бог и патриарх - точно такава,каквато я описва Платон в диалога "Критий".
цитирай
10. eva666 - !!!? Рустаме, ти май си ял...нещо отровно/пак...
22.11.2019 20:35


"Общите правила", а в тях черно на бяло е написано, че, правейки си акаунт тук, приемате безусловно факта, че всички Ваши публикации тук са собственост, повтарям собственост на Инвестор. Те могат да ги тиражират, препечатват, продават и т.н.
Е, ясно е, че както повечето българи, когато става дума за нещо безплатно, не сте ги прочели. Само че, безплатни обеди няма.


.... като как ,е нужно да прокоментираме, това..което рече, и отсече?!..
звучи нагло, безпардонно и..заядливо..
съжалявам да го кажа...
/ Юлия
цитирай
11. milenavarbanova9 - Да, Юлия, Разсъждавам така - ако ...
22.11.2019 20:40
Да,Юлия,
Разсъждавам така - ако някой българин реши да открадне идеята,ще му е много трудно,защото вече е публикувана на доста места.Ако я продаде Инвестор - същото.Ако я отмъкне чужденец - трябва да каже защо разгадава името Атлантида чрез българския език.
Мисля,че колкото повече открития се правят от българи,толкова повече надежда има Бог да ни помогне да възкръснем като народ!
Благодаря за насърчението!
цитирай
12. peperutka - :-))...такава съм аз, имам Интуиция, кой е Човек,и кой...магаре..Успех,аз Юлия
22.11.2019 20:48
milenavarbanova9 написа:
Да,Юлия,
Разсъждавам така - ако някой българин реши да открадне идеята,ще му е много трудно,защото вече е публикувана на доста места.Ако я продаде Инвестор - същото.Ако я отмъкне чужденец - трябва да каже защо разгадава името Атлантида чрез българския език.
Мисля,че колкото повече открития се правят от българи,толкова повече надежда има Бог да ни помогне да възкръснем като народ!
Благодаря за насърчението!

цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей, Милена!
22.11.2019 22:03
На прав път си, със свързването на Атлантида с морето, с морския народ!
Кулите, каменните в Сардиния, когато ги видях за пръв път- на филм, веднага си зададох въпроса, какви хора са ги строили? С куполи,градени от камък, някои блокове над тон От какви хора са повдигани и намествани? С каква техника, преди 3 хиляди години
Писала ли си за тях?
Българско участие има и в троянската война! Цар Калоян казва гова на папските легати, на папата в писмо твърди ,че е от стар римски род и папата го потвърдава Но имената на героите от Троя имат смисъл на- Български и днес- Приам/ Подарк/ , Еней, Парис, Милий, Хромий.... Или пък фригийският цар Гордий, дори персийският-Дарий!?
Езикът ни е древен и следите му са някъде назад в хилядолетията

Знаеш, че писах за авторското право
Разбира се, винаги може да се намери някой недобросъвестен , както да ти се присмее умно, така и да се изгаври с труда ти Дори да се опита да го отмъкне, като обикновен крадец
Но както и апаша , и литературният плагиат попада под ударите на закона И рискува, това до което се е добрал чрез кражбата, например научно звание, да му бъде отнето Справката за новост много бързо може да покаже автор ли е или ползва чужд труд, без да го цитира!?

Примерно, някой ползва написано от тебе и не те цитира Благодарение на него получава някакво звание Ти сигнализираш на комисията, която го е избрала, за доказателство привеждаш твоя труд По - нататък не е нужно да се обяснява
Работата ми беше свързана с цитиране Тъй нареченият импакт фактор Логиката е ,че чрез него се следи доколко е стойностно това ,което си написал В Правопропорционална зависимост от цитирането
В последните години съм благодаряп на някои автори, които са ме цитирали
Отговаряли са ми, че са длъжни, първо от морална гледна точка и второ, как ще ме премълчат, като аз съм писал преди тях Намекът е ясен
Утре, някой друг, не е задължително да съм аз, ще тупне на масата това и нарушителят ще изгърми
Така ,че всеки си носи кръста, плагиатът - също!

Желая ти успех!
цитирай
14. milenavarbanova9 - Благодаря,Иване,
22.11.2019 22:24
В случая аз дори не повдигнах въпроса за авторското право,но явно постоянната ми бележка"Всички авторски права запазени"подразни някои хора или ги накара да ме сметнат за наивна,"че дори и простичка".А всъщност всичко се свежда до това,което казваш за кръста.Всеки носи своя.Всяка измама прави кръста по-тежък.
Но важното е,че българският език отваря всички заключени врати!
Какъв интелект и интуиция е имал великият Раковски!
За нурагите не съм писала,но винаги са ме интересували.Имам дори идея какво означава тази дума.
Благодаря ти за намесата и коментара!
Мнението ти е много важно за мен и го очаквах!
Приятна вечер!
цитирай
15. didanov - здравей Милена длъжен съм да опонирам
22.11.2019 23:55
защото съм се занимавал с темата. Произходът на името пеласги е повече от тривиален - царя-епоним Пеласг живял окол 17 век пр.н.е. Има поне още трима царе с това име - в Тесалия и Пелопонес. Пеласг-Геланор посреща Данай и дъщерите му около 15 в.пр.н.е. Връзката с титаните е вярна - Пеласг е от рода на Инахидите - Инах е речен бог(19 век пр.н.е.) син, на Океан и Тетия, последните представители на атлантите.
Каква е етимологията пеласги няма голямо значение според мен, защото древната традиция е приемане на името на царя-епоним. Все пак съм съгласен, че името може да означава, бели хора, дори може да се свърже с бела(г)ри или българи. Върховния бог на атлантите е бил Посейдон, а контитента им дори се казвал и Посейдония, може в тази насока ще се намери нещо. Поздрави
цитирай
16. didanov - и още нещо
23.11.2019 00:12
има малка разлика между траки и пеласги. макар да са говорели близък език пеласгите населявали предимно островите и континентална Гърция, части от Мала Азия и Македония, докато траките са на север и изток от Пеней до Дунава и Черно море, Мала Азия също. Българите сме едни от наследниците на траките, не на пеласгите.
Именно наследниците на пеласгите водят войната срещу троянците и траките, за което може да се твърди, че е била братоубийствена. Цар Калоян го е казал в прав текст - войната, която водеха СРЕЩУ ДЕДИТЕ НИ. Поздрави.
цитирай
17. rustam - Ето как:
23.11.2019 08:16
milenavarbanova9 написа:
Огромната част от работите ми са публикувани и другаде - във вестници,списания и пр.При това положение Инвестор как ще ги продава?.


ще ги публикува в своите десетки сайтове, ако пожелае и в електронни медии, може и във вестници, без да посочва, че сте автор. Просто ще ги ползва като текст, а отдолу, примерно, ще пише "женатаднес"
цитирай
18. milenavarbanova9 - към rustam
23.11.2019 08:45
Добре,но в същото време в Интернет се въртят сайтове със статиите на отделните блогъри от блог.бг с името ( или псевдонима) на истинския автор.Ако срещне статията си някъде с автор "жената днес" може винаги да докаже,че той е истинският автор.Освен това има дата,а има и авторско право,прието от Гугъл.Виж,ако се продаде в чужбина,това е друго нещо.Но истината всъщност винаги излиза наяве,доколкото Истина и Бог са равнозначни.
цитирай
19. milenavarbanova9 - към didanov
23.11.2019 08:59
С Вас май сме спорили из коментарите по-рано относно Пеласг.Аз не смятам,че "пеласг" е епоним,за мен това е нарицателно,а не собствено име и означава "бял","белоземен".
Разбира се,че континентът и главният му град са се наричали Посейдония,аз го пиша в "Атланти и чудовища",а и тук го споменавам "бог и патриарх"( както е разказано в "Критий".Атлантида е нарицателно и тъкмо смисъла на това нарицателно разкривам в тази статия.
ТОВА СЕ ПОТВЪРЖДАВА ОТ ФАКТА,ЧЕ ПЕЛАСГИ Е ИМАЛО НА МНОГО МЕСТА В СРЕДИЗЕМНОМОРИЕТО ( ЧЕТЕТЕ ПРЕВОДА МИ НА МИСКОЗИ)А НЕ САМО НА БАЛКАНИТЕ.КАКТО КАЗВАМ В ТАЗИ И В ДРУГИ СТАТИИ,ТОВА СА ФИЛИСТИМЛЯНИТЕ В ПАЛЕСТИНА.
Сърдечен поздрав!
цитирай
20. leonleonovpom2 - Здравей, Милена!
23.11.2019 14:59
Мислех, да направя коментар, но да не се излее помия по моя вина тук, ще го направя в постинг Като коректно ще цитирам, че ползвам твои материали и, че нямам претенции за написаното там
цитирай
21. didanov - Ако беше единичен случай бих се съгласил
23.11.2019 15:00
Но царете епоними са масово явление и не може да се пренебрегне - ахеи, елини, кари, лелеги, лиди, мизи, аргосци,тесалийци, пеони, македони пафлагони,бистони, одриси, дардани, трибали, илири, дори итали, латини, римляни и мн.др. Защо пеласгите да са по-различни? Античните автори пишат че докато траките са предимно земеделци, то пеласгите пътешествуват много и са добри моряци. Това се дължи на по-неизгодните климатични условия на континентална Гърция и островите Поздрави!
цитирай
22. milenavarbanova9 - към didanov
23.11.2019 16:44
От изброените съм сигурна,че ахейците,бистоните и одрисите не отговарят на Вашето определение.За останалите все още не мога да кажа нищо категорично.
Приятен ден!
цитирай
23. milenavarbanova9 - към leonleonovpom2
23.11.2019 16:58
Не се съмнявам ни най-малко,очаквам с интерес постинга ти.Сърдечен поздрав!
цитирай
24. eva666 - :-))))...пенкилер4о, струва ми се, че гледаш....към носа си...
23.11.2019 19:44
blackpredator написа:
аз съдя само за обувките..

цитирай
25. didanov - Здравейте
24.11.2019 00:38
Ксут син на Елин (епоним на елините), брат на Еол (еолийците) и Дор (дорийците), имал синове Ахей (ахейците) и Йон (йонийците). Елин е син на Девкалион и внук на титана Прометей.
Според авторите на Тракийска енциклопедия, освен че е едон, Бистон е и брат на Мигдон (еп. на мигдоните). За него пак там пише, че е епоним (дал името си) на бистоните, които обитават бистонска Пиерия. Според Аполоний Родоски (I, 14-24) Орфей е владетел на бистонска Пиерия. Това не е учудващо, защото в гръцката митология Бистон и Офрей са доведени братя с обща майка – Калиопа, дъщеря на речния бог Нестус (на река Места). Други родни братя на Бистон са били Едон и Одомант, съответно епоними на тракийските племена едони и одоманти.
Одрис (Odryses, Odrises) е митичен владетел на тракийското племе одрисите от ок. 715 пр.н.е. до ок. 650 пр.н.е. Според мен обаче това не е първия Одрис. Има един по-ранен около 15 век пр.н.е. или цар или военачалник на брата на Кадъм и Европа - Финей, цар на тракийския Салмидесос. Та този Финей осиновил синовете на Одрис - Тинос и Битинос (тини и витини), като имал сил Пафлагон (пафлагони). Надявам се картинката да е станала по-ясна :) Поздрави
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: milenavarbanova9
Категория: История
Прочетен: 774408
Постинги: 328
Коментари: 1804
Гласове: 1896
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031